انتقاد سرقینی از تاخیر در اجرای پروژه فولاد قاینات

انتقاد سرقینی از تاخیر در اجرای پروژه فولاد قاینات

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فولاد قاینات بازدید و ضمن مشاهده اقدامات صورت گرفته به بررسی مسائل و مشکلات آن پرداخت.

 

به گزارش استیل پدیا، جعفر سرقینی در حاشیه بازدید از این واحد در خصوص پیشرفت طرح فولاد قاین گفت: در این پروژه در بخش احیا 80 درصد پیشرفت کار داشته ایم و در بخش فولاد متاسفانه فقط 30 درصد پیشرفت داشته است. وی افزود: در صورت تامین بودجه احتمال دارد که بخش احیا ظرف 6 یا 7 ماه آینده تکمیل شود اما بخش فولاد زمان بیشتری را نیاز دارد.

 

سرقینی میزان اعتبار بخش احیاء را 150 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش فولاد مجتمع برای تکمیل شدن حدود 400 میلیارد تومان دیگر هزینه می خواهد که در قالب فاینانس از کشور چین انجام خواهد شد و امیدوارم این اتفاق ظرف 1.5 سال آینده برسد و فولاد قاین هم به مرحله بهره برداری برسد.

 

وی یادآور شد: با توجه به سفری که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت سال گذشته به این مجتمع داشتیم متاسفانه طی یکسال گذشته تغییرات چندانی در روند کار فولاد قاین ندیدیم.

 

وی افزود: یکی از مهم ترین مسائل و مشکلاتی که روند اجرای عملیات ساخت طرح فولاد را با تأخیر مواجه کرده است، رکود جهانی بازار فولاد است که این امر سبب شده است مشارکین علاقه چندانی به ادامه فعالیت نداشته باشندوبا توجه به اینکه در فولاد قاین بخش خصوصی ورود پیداکرده است ما نیز به دنبال حل مشکلات این مجتمع هستیم تا هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد.

 

همچنین در این بازدید مدیر پروژه فولاد قاین، گزارشی از اقدامات انجام شده در این مجتمع ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه مطالبات گذشته پیمانکاران از سوی شرکت ملی فولاد ایران پرداخت نشده سرعت بخشی به عملیات اجرایی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

اسفندیاری با بیان اینکه جهت تکمیل بخش احیای فولاد قاین 150 میلیارد تومان نیاز است، گفت: اگر این اعتبارت به فولاد تزریق شود تا اوایل مهر سال آینده تست سرد آن انجام و امکان بهره برداری و تست گرم آن فراهم خواهد شد.

 

وی افزود: 5 حلقه چاه برای آب مصرفی این مجتمع مجوز گرفته است و همچنین رایزنی های لازم جهت انتقال آب تصفیه خانه قاین با ابفای استان انجام و از لحاظ تامین گاز و برق این مجتمع نیز اقدامات اولیه صورت گرفته است.

 

مدیرعامل پروژه فولاد قاین میزان پیشرفت بخش احیارا 80.5 درصد و فولادسازی حدود 30 درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع این پروژه 5.52 درصد پیشرفت کاری داشته است. 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران