سهم فولاد مبارکه در کمبود آب زاینده‌ رود

سهم فولاد مبارکه در کمبود آب زاینده‌ رود

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: برخی مشکل کمبود آب زاینده‌رود را به فولاد مبارکه و ذوب آهن ارتباط می دهند در حالی که فولاد مبارکه تنها یک درصد ظرفیت آب زاینده‌رود را مصرف می کند. بهرام سبحانی اظهار کرد: زمانی که موضوع خشکسالی به میان می ‌آید تمام توجهات به سمت صنایع جلب می شود، در حالی که باید بر روی مصرف کشاورزی متمرکز شوند. او عنوان کرد: با وضعیت کنونی بیم آن می‌رود که صنعت فولاد آسیب ببیند و در این راستا همان طور که در گذشته دولت بلافاصله به درخواست تولیدکنندگان فولاد پاسخ داد و تعرفه 15 درصدی را وضع کرد اکنون نیز انتظار می رود دولت تعرفه موثری را در این زمینه اتخاذ کند.

 

مدیر عامل فولادمبارکه با بیان اینکه کشور در یک منطقه خشک قرار دارد، افزود: اکنون نیز مشکل کم آبی به آن اضافه شده است، بر اساس آمار وزارت نیرو در حال حاضر بیش از 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود. بنابراین اگر در بخش کشاورزی تنها 10 درصد صرفه جویی انجام شود مشکل آب کشور برطرف خواهد شد.

 

سبحانی ادامه داد: حدود 2.5 درصد مصرف آب کشور توسط صنایع و حدود 5.5 درصد توسط بخش خانگی مصرف می‌شود، بنابراین باید برای مشکل کم آبی به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی پیش برویم.

 

او خاطرنشان کرد: زمانی که موضوع خشکسالی به میان می‌آید تمام فشارها بر روی صنعت می‌افتد در حالی که باید بر روی مصرف کشاورزی متمرکز شوند.

 

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه فولاد مبارکه از سال 1372 به بعد بالغ بر 67 درصد مصرف آب خود به ازای هر تن تولید کاهش داده است، تاکید کرد: باید آب در جایی مصرف شود که اشتغال و ارزش افزوده ایجاد کند، اما متاسفانه به دلیل اینکه آب موجود نیست، صنعت را توسعه نمی‌دهیم.

 

سبحانی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه این توانمندی را دارد که در صورت قرار گرفتن در بحران، خود را از بحران خارج کند، اما آیا تولیدکنندگان دیگر فولاد کشور نیز همانند فولاد مبارکه می توانند از این مشکلات به سلامت عبور کنند.

 

او با بیان اینکه فولاد مبارکه بالغ بر چهار هزار و 300 شرکت تابعه دارد، افزود: از این تعداد بالغ بر سه هزار و 300 شرکت در بالا دست (تولیدکننده قطعات فولاد) و هزار شرکت در پایین دست فولاد مبارکه (مصرف کننده تولیدات فولاد) فعالیت می‌کنند.

 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به قیمت تمام شده فولاد اشاره و خاطرنشان کرد: عمده هزینه فولاد مربوط به انرژی است و این در شرایطی است که در کشور هزینه انرژی روز به روز گران تر می شود در حالی که در دنیا انرژی در حال ارزان شدن است.

 


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از ایسنا بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران