تداوم صادرات مواد معدنی ایران به چین

تداوم صادرات مواد معدنی ایران به چین

بحث صادرات مواد معدنی ارتباط مستقیمی با اقتصاد چین دارد؛ چرا‌که در حال حاضر اقتصاد چین با مشکل همراه است اما اگر این مشکلات رفع شود می‌توانیم با چینی‌ها شرکای خوبی باشیم.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد عبداللهی اظهار کرد: چین خریدار سنتی است. هم از نظر نفت که اولین خریدار نفت است و هم در بحث مواد معدنی مانند سنگ‌آهن که بخش عمده سنگ‌آهن به چین صادر می‌شود.

 

او بیان کرد: صادرات مواد معدنی ایران به چین ارتباط مستقیمی با وضعیت اقتصادی چین دارد؛ چراکه چین در حال حاضر به شرایط اقتصادی نامناسبی دچار است و اگر این وضعیت باقی بماند ما در فروش مواد معدنی با مشکل مواجه خواهیم شد اما اگر وضعیت اقتصادی چین بهبود یابد می‌توانیم شرکای خوبی برای هم باشیم. او ادامه داد: اخیرا چینی‌ها برای توسعه و تجهیز معادن به خصوص در استان سیستان‌وبلوچستان ابراز علاقه کرده‌اند که در صورت انعقاد قرارداد معادن این استان فعال خواهد شد.

 

عبداللهی درخصوص قیمت فلزات بعد از پسابرجام افزود: وضعیت بازارهای داخلی ما نسبت به زمان تحریم مسلما بهتر خواهد شد. ما باید تاثیرات را در کل اقتصاد در نظر بگیریم؛ چرا‌که ما این را باید در نظر داشته باشیم که با اقتصاد جهانی در حال پیوند هستیم.

 

او عنوان کرد: البته نباید در حال حاضر انتظار بزرگی را که کل بازار دارد چه در بخش مواد معدنی و چه در بخش اقتصادی ما اتفاق بیفتد؛ چرا‌که وضعیت داخلی‌مان تحت تاثیر اقتصاد بین‌المللی است. در حال حاضر سرمایه‌گذارها وضعیت اقتصادی ایران را بررسی می‌کنند تا بتوانند با اطمینان کامل سرمایه‌گذاری کنند.

 

عبداللهی تصریح کرد: در کوتاه‌مدت در اقتصاد نباید منتظر اتفاق خاصی باشیم. به نظر من دلار هم قیمتی پایین ندارد. شما اگر توجه داشته باشید الان حدود 30 سال است صنایع ما بازسازی عمده‌ای نشده‌اند به خصوص در این 10 سال اخیر، کل صنایع ما نیاز به بازسازی دارند که همه اینها باعث می‌شود تقاضای دلار در داخل بالا برود اما مطمئنا جهش‌های قیمتی هم روی دلار نخواهیم داشت زیرا که دولت بازار ارز را مدیریت می‌کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران