گزارش وب سایت ماینینگ از فرصت های سرمایه گذاری بخش معدن ایران

گزارش وب سایت ماینینگ از فرصت های سرمایه گذاری بخش معدن ایران

پایگاه اینترنتی «ماینینگ» در گزارشی از فرصت های بخش معدن ایران برای سرمایه گذاران خارجی خبر داد و از آن به عنوان محرکی برای شرکت های اروپایی یاد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، این پایگاه معتبر بخش معدن با ارایه گزارشی به مناسبت سفر رییس جمهوری به ایتالیا،‌ به پتانسیل های ایران در توسعه بخش معدن اشاره کرد و این بخش را مشابه صنعت نفت دانست که فراتر از این حوزه عمل خواهد کرد.

 
این پایگاه معدنی به نقل از رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرده که در سفر رییس جمهور روحانی به ایتالیا و فرانسه 5.4 میلیارد دلار قرارداد و تفاهم نامه به امضای دوطرف می رسد.

 

پروژه فاز 2 سالکو (آلومینیوم جنوب) که در منطقه صنایع انرژی بر لامِرد (جنوب استان فارس) واقع شده در نوبت اجرایی شدن قرار دارد. این طرح هم اکنون در فاز نخست قرار دارد که برای ایجاد 300هزار تن ظرفیت جدید تولید شمش آلومیینوم پیش بینی شده است. ماینینگ همچنین گزارش داد، پروژه های دیگری مربوط به صنایع پایین دستی آلومینیوم قرار است با یک شرکت فرانسوی به امضا برسد.

 

محرک شرکت های اروپایی

 
پیشتر نیز اخبار انعقاد تفاهمنامه با طرف های ایتالیایی در حوزه فولاد از جمله شرکت دانیلی،‌ اس ام اس و همچنین ایجاد شرکت مشترک دو کشور برای راه اندازی در منطقه آزاد چابهار منتشر شده بود که حکایت از افق جدید همکاری ها در بخش معدن ایران دارد. این در شرایطی است که از سال گذشته بخش معدن در جهان در سراشیبی قیمت ها قرار گرفته و در رکود به سر می برد که به نوشته پایگاه ماینینگ،‌ پروژه های توسعه ای معدنی ایران حالا می تواند بعنوان محرکی برای پیمانکاران و شرکت های مهندسی اروپایی عمل کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران