كارشناس متالورژي و روشهاي توليد فولاد مباركه گفت

طراحی و تولید ورق گالوانیزه استحکام بالا در فولاد مبارکه

طراحی و تولید ورق گالوانیزه استحکام بالا در فولاد مبارکه

در راستاي توسعه توانمندي هاي فولاد مبارکه براي توليد محصولات ويژه و با ارزش افزوده بالا واحد MPT ،توليد ورق گالوانيزه با انتخاب آناليز شيميايي مناسب حدود 1.5 درصد كربن و 0.8 درصد منگنز و نيز پارامترهاي مناسب نورد گرم و سرد با گريد SS340 و ضخامت 0.7 و پوشش 180 گرم بر مترمربع در دستور کار قرار گرفته و با همکاري خطوط توليد و پشتيباني، موفق به توليد آن شدند.

 

به گزارش استیل پدیا، عليرضا مولوي زاده با تأکيد بر اينکه ورق هاي گالوانيزه جديد توليد شده در فولاد مبارکه نسبت به انواع مشابه قبلي، قابليت استفاده با ضخامت کمتر و استحکام بالاتري دارند، تصريح کرد: ورقهاي فوق باحداقل استحكام تسليم 340 مگاپاسكال وحداقل استحكام نهايي 450مگاپاسكال مطابق با استاندارد ASTM A653 طراحي و توليد گرديده که اين امر کمک مي کند هزينه تمام شده براي مشتريان کاهش و کيفيت محصول به نحو قابل ملاحظه اي افزايش يابد.

 

وي كاربرد اين ورق ها را درسقف سوله ها (به صورت سينوسي و ... در حالت گالوانيزه و رنگي)و هم چنين در صنايع ساختماني ذکر کرد و گفت: ورقهاي گالوانيزه استحکام بالا در بازار داخل و بازارهاي صادراتي از جايگاه خاصي برخوردارند.

 

مولوي زاده در پايان با تأکيد بر اينکه مطالعات مربوط به طراحي گريد SS400 نيز در واحد MPT در دست بررسي است، از همكاري مديريت و کارکنان واحدهاي متالورژي و روش هاي توليد، فولاد سازي، نورد گرم و سرد، برنامه ريزي توليد،آزمايشگاه ها، فروش، پشتيباني فني مشتريان و كنترل كيفي که در اين راستا همکاري نمودند،تشكر و قدرداني کرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران