پنجمین پیمانکار بزرگ جهان آماده ساخت بندر صنایع معدنی پارسیان

پنجمین پیمانکار بزرگ جهان آماده ساخت بندر صنایع معدنی پارسیان

شرکت «4 سی» چین آماده سرمایه گذاری و اجرای بندر منطقه ویژه صنایع معدنی پارسیان است. معاون و مدیران ارشد این غول چینی در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کردند مدل های مختلف سرمایه گذاری در این طرح را ارایه می دهند و پس از تایید ایمیدرو،‌ به مرحله اجرا خواهند گذاشت.

 

به گزارش استیل پدیا، رییس هیات عامل ایمیدرو با ابراز خرسندی از هموار شدن مسیر ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهای مختلف تاکید کرد: طرف چینی راه های مختلف تامین مالی و سرمایه گذاری مستقیم را بررسی و ارایه کند.

 

مهدی کرباسیان با بیان اینکه حضور رییس جمهوری خلق چین در ایران و ملاقات با مقامات عالیرتبه ایران، نشان از عزم دو کشور برای بسط روابط اقتصادی می دهد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان 10 طرح پتروشیمی پیش بینی شده و در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد احداث کارخانه 300هزار تنی آلومینیوم (به عنوان فاز نخست این کارخانه) و نیروگاه 900 مگاواتی آغاز شده، این دو منطقه نیازمند یک بندر و اسکله اختصاصی هستند که باید پیش از راه اندازی آن طرح ها،‌ افتتاح شود.

 

در این دیدار معاون شرکت «4 سی» نیز تصریح کرد: «مهندسی، تامین و ساخت،‌ اجرا و تامین مالی» و همچنین اجرا به صورت «ساخت،‌ بهره برداری و واگذاری» از جمله پیشنهادهای ما برای احداث طرح فوق است. به گفته کای چوان شِنگ(Cai Chuansheng)، این شرکت در صورت توافق دو طرف بر سر مدل اجرای قرارداد،‌ اجرای طرح بندر و اسکله پارسیان را توسط شرکت تحصصی خود با نام «چاینا هاربر» اجرایی می کند. «4 سی» یکی از اهداف خود را توسعه جاده ابریشم می داند و کریدور جدیدی برای این مسیر استراتژیک،‌ ایجاد خواهد کرد.

 

این مقام ارشد غول ساخت و ساز چین تاکید کرد: اجرای چنین پروژه ای مورد حمایت بانک های بزرگ چین است و می توان از وام های کم بهره دولت استفاده کرد.

 
چوان شِنگ افزود: بهترین پیشنهاد را با مناسب ترین قیمت به منظور اجرای طرح بندر پارسیان ارایه خواهد داد. علاوه بر این، تسریع در آماده کردن این بخش زیرساختی (منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان)، پیش از راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب و دیگر طرح ها، برای ما نیز اهمیت بالایی دارد.

 

شرکت ساخت و ساز ارتباطات چین (China Communications Construction Company) که در سال 2015 از سوی نشریه فورچون گلوبال به عنوان پنجمین پیمانکار بزرگ جهان شناخته شده،‌ در سال 2005 تاسیس شد و 53 میلیارد دلار درآمد و 100هزار کارمند تحت اختیار دارد.

 

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان (واقع در غرب استان هرمزگان) که همراه با منطقه ویژه لامرد (جنوب استان فارس) جزو مناطق استقرار صنایع انرژی است از سوی ایمیدرو در حال آماده سازی و تجهیز برای افزایش ظرفیت تولید صنایع بزرگ از جمله آلومینیوم،‌ پتروشیمی،‌ فولاد،‌ سیمان و ... در مناطق جنوبی ایران هستند. ایمیدرو در حال حاضر، مشغول تمهیدات لازم برای اجرای زیرساخت ها از جمله بندر اختصاصی،‌ نیروگاه،‌ گمرک،‌ جاده و همچنین اموری همچون آب،‌ برق، گاز و مخابرات برای سرمایه گذاران این مناطق است به طوری که ساخت بندر پارسیان یکی از بزرگ ترین گام ها به منظور تامین زیرساخت های آن منطقه به شمار می آید.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران