توان رقابتی فولادمبارکه در عرصه جهانی

توان رقابتی فولادمبارکه در عرصه جهانی

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به فضاي جديد به‌وجود آمده در عرصه بين‌الملل گفت: جهت‌گيري کلان مسوولان بانک مرکزي در سياست‌هاي پولي و ارزي، فراهم کردن خدمات بانکي و تسهيلات ارزي و ريالي و روان‌سازي اين جريان است.

 

به گزارش استیل پدیا، اکبر کميجاني تاکید کرد: اميدواريم محدوديت‌هايي که در چند سال گذشته بر سر راه اقتصاد و صنعت ما قرارگرفته به سرعت از بين برود و هزينه تمام شده منابع بانکي براي همه فعالان اقتصادي و کارآفرينان از جمله صنعت فولاد کشور پايين بيايد که اين اتفاق در جهت رقابتي‌ترشدن محصولات داخلي قطعا موثر خواهد بود. وی افزود: مواردي هم که واقعا احساس شود در قالب سياست‌هاي پولي و مالي و ارزي و اعتباري ما مي‌توانيم ياريگر صنايع باشيم، قطعا مساعدت و همراهی خواهیم کرد.

 

مدیر‌عامل مبارکه نیز با اشاره به فرآيند توليد و وضعيت صادرات محصولات شرکت گفت: زماني که فولادمبارکه محصولات خود را به يک کشور خارجي صادر مي‌کند، مشتري صادراتي، چه صنعت لوله و پروفيل باشد و چه لوازم خانگي، کيفيت و تعهد تامين محصول فولاد مبارکه برايش اهميت دارد. فولادمبارکه در شرايط خاص تحريم‌ها توانست سهم زيادي از بازار اروپا را به خود اختصاص دهد که امیدواریم با اجرا شدن برجام، افزايش صادرات را شاهد خواهيم بود

 

بهرام سبحاني افزود: البته در اين راه با مشکلاتی مثل محدوديت در بندر، اسکله و حمل‌و‌نقل مواجه هستيم که اگر اين محدودیت برداشته شود، فولادمبارکه تا سه ميليون تن هم قادر به صادرات است. در‌حقيقت برند فولادمبارکه در بازارهاي اروپايي ثبت شده ومصرف‌ کنندگان اروپا روي خوشي به محصولات فولادمبارکه نشان مي‌دهند.

 

مدیر‌عامل مبارکه با اشاره به افزايش قيمت تمام شده محصولات فولادمبارکه تصریح کرد: عمده قيمت تمام شده فولاد، مربوط به مواد اوليه و انرژي است که در شرايط فعلي قيمت مواد اوليه و انرژي بر‌خلاف وضعيت جاري دنيا کاهش نداشته، بلکه با افزايش هم روبه‌رو‌ بوده است که در اين شرايط فولادمبارکه به جاي اينکه به سمت افزايش کمي محصولات خود برود به سمت افزايش کيفي محصولات رفته است و ارتقای کيفي را جايگزين کرده و ورق‌هايي توليد کرده که ارزش افزوده بالاتري دارند.

 

وی با اشاره به شرايط دوران تحريم خاطر‌نشان کرد: ما افتخار داريم در شرايط تحريم و محدوديت‌ها و مشکلات زيادي که در زمينه صادرات، حمل و نقل و جا‌به‌جايي پول و ارز وجود داشت، عنوان بزرگ‌ت رين‌ صادرکننده کالاهاي غير‌نفتي ايران را با صادرات 5/ 1ميليون تن فولاد به اقصي نقاط مختلف جهان از جمله به اروپا (54درصد) به خود اختصاص دهيم.

 

مدیر عامل مبارکه با تاکيد بر اينکه فولاد مبارکه يک شرکت دانش بنيان است، گفت: به لحاظ سطح دانش فني اکنون فولاد مبارکه مانند شرکت سامسونگ و تويوتا در ميان 25 شرکت دانشي برتر آسيا قرار گرفته و تنها شرکتي است که براي دومين‌ بار به تنديس زرين جايزه تعالي سازماني (EFQM) دست يافته و افتخار آن را دارد که اخيرا نيز گواهينامه استاندارد مديريت انرژي (50001:2011 ISO) را به همت مجموعه کارکنان دريافت کند.

 

سبحانی دستيابي به دانش فني ساخت تجهيزات مورد نياز را يکي ديگر از مولفه‌هاي پياده‌ سازي اقتصاد مقاومتي خواند و در اين رابطه گفت: يکي از اقدامات موثر فولاد مبارکه بها دادن به شرکت‌هاي سازنده داخلي و تمرکز به توليدات داخل ايران بود که با روش مهندسي معکوس از قطعات نقشه‌ برداري شد و فرآيند تکنولوژي ساخت و شناسنامه هر قطعه را تهيه کرديم.

 

وی با اشاره به سهم 50 درصدي فولاد مبارکه در توليد فولاد کشور افزود: در برنامه توسعه‌هاي فولاد مبارکه بنا داريم تا در گروه فولاد مبارکه طي دو سال آينده از 5/ 7 تا 8 ميليون تن فعلي به 5/ 12 ميليون تن دست يابيم. همچنين در خراسان در مرز افغانستان در شهر خواف توليد 5ميليون تن کنسانتره سنگ‌آهن و 5ميليون تن گندله را تا يک سال ديگر در دستور کار داريم.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران