تعطیلات سال نو چینی و رکود در قیمت های فولاد

تعطیلات سال نو چینی و رکود در قیمت های فولاد

انجمن آهن و فولاد چین در جدیدترین تحلیل ماهانه از بازار اعلام کرد قیمت های فولاد در بازار داخلی چین به احتمال زیاد در ماه فوریه به کمترین سطح خود خواهد رسید زیرا تعطیلات سال نو چینی در راه است .

 

به گزارش استیل پدیا، تقاضای داخلی برای فولاد در ماه فوریه کاهش خواهد یافت و بعید است قیمت ها بجای اولش بازگردد اما در سطح پائینی شناور می ماند .

 

قیمت های داخلی فولاد برای سه هفته پی در پی تا هفته دوم ژانویه تقویت شده بود که بیشتر بدلیل کاهش گسترده تولید ، افزایش حجم صادرات و افزایش مصرف در ماه آخر سال 2015 بوده است .

 

در ماه دسامبر تولید روزانه فولاد چین برای سومین ماه پیاپی 1 درصد کاهش یافت و به 07 , 2 میلیون تن رسید . از طرف دیگر صادرات 9 درصد افزایش یافت و به 820 هزار تن رسید . این در تضاد با تولید فولاد در تمام این سالها در چین بوده است ، در سال 2015 برای اولین بار در 34 سال اخیر تولید فولاد این کشور 2 درصد کاهش یافت و به 804 میلیون تن رسید .

 

اطلاعات انجمن آهن و فولاد چین نشان می دهد در ماه دسامبر مصرف فولاد در چین 4 , 0 درصد بهبود یافته اما در کل سال 2015 مصرف فولاد این کشور 5 درصد معادل 40 میلیون تن تنزل یافت و به 700 میلیون تن رسید .  

 

در سال 2015 با تقویت صادرات فولاد چین مشکل افزایش عرضه در این کشور مرتفع شد این افزایش در حدود 20 درصد بوده است که معادل 4 , 112 میلیون تن می باشد .

 

ناظران بازار فولاد چین با پیش بینی های این انجمن برای سال 2016 موافق هستند . این انجمن شرایط منفی برای بازار در شروع سیزدهمین برنامه پنج ساله (از سال 2016 تا 2020 )  پیش بینی کرده زیرا دولت چین برای مهار افزایش عرضه فولاد در این کشور بسیار جدی است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران