سهم 10 درصدی کاوه پارس از چشم‌انداز تولید 55 میلیون تن فولاد

سهم 10 درصدی کاوه پارس از چشم‌انداز تولید 55 میلیون تن فولاد

سهم شرکت کاوه پارس به‌عنوان هلدینگ گسترش صنایع معدنی بنیاد مستضعفان براساس اسناد بالادستی و چشم‌انداز 10 درصد پیش‌بینی شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، رئیس بنیاد مستضعفان با تشریح برنامه‌های بنیاد مستضعفان در حوزه اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌ زدایی و اشتغال‌زایی اظهار کرد: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان در بخش تولید فولاد فعالیت می‌کند که یکی از ماموریت‌های اصلی این مجموعه پس از تولید فولاد برای کشور، صرف منابع مالی حاصله برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان هرمزگان است.

 

براساس افق چشم‌انداز 1404 کشور که تولید سالانه فولاد باید 55 میلیون تن برسد، سهم شرکت کاوه پارس به‌ عنوان هلدینگ گسترش صنایع معدنی بنیاد مستضعفان براساس اسناد بالادستی و چشم‌انداز 10‌درصد پیش‌ بینی شده که بر این اساس باید 5/ 5 میلیون تن فولاد در سال تولید کند. مدیر عامل فولاد کاوه جنوب با اشاره به اینکه فاز یک فولاد کاوه جنوب با ظرفیت تولید 2/ 1 میلیون تن فولاد به اتمام رسیده است، تصریح کرد: فاز دو فولاد سازی نیز در این مجموعه در دست ساخت است که حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال 96 مورد بهره‌ برداری قرار می‌گیرد که تجمیع این دو فاز همجوار، همراه با تولید 4/ 2 میلیون تن در سال نیمی از هدف‌گذاری تامین سهم 10 درصدی فولاد کشور را محقق خواهد کرد.

 

علی دهاقین با اشاره به اینکه در شرایط تحریم تامین تجهیزات فاز یک از کشورهایی نظیر اسپانیا، آلمان و ایتالیا انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای فاز دو نیز تاکنون 55 درصد تجهیزات تامین شده است.

 
وی در ادامه با اشاره به اینکه نبود زیرساخت لازم برق، آب، گاز، راه دسترسی تامین مواد اولیه و افزایش نقدینگی از جمله مشکلات همیشگی صنایع به خصوص صنعت فولاد کشور است، تاکید کرد: در حال حاضر به جای اینکه در این بخش تمام دغدغه‌ها را به توسعه طرح‌های مرتبط با حوزه فعالیت متمرکز کنیم، مجبور به برنامه‌ریزی برای رسیدن به عقب‌ماندگی‌های این حوزه هستیم.

 

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب با بیان اینکه هم‌ اکنون با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم، یادآور شد: مواد اولیه به‌ صورت کنسانتره، آهن اسفنجی و گندله در حال صادرات است که در صورت توقف خام‌ فروشی در کشور علاوه بر افزایش ارزش افزوده، باعث اشتغال‌زایی بسیار بالایی هم می‌شود. دهاقین با اشاره به سرمایه‌گذاری حدود 6 هزار میلیارد تومانی و یک میلیاردیورویی برای احداث کارخانه فولاد اظهار کرد: وجود بندر شهید رجایی، خط سراسری راه‌آهن و آب‌ شیرین کن از جمله مزیت‌های این کارخانه است.

 

وی به رویکردهای مجموعه فولاد کاوه جنوب در حوزه زیست‌ محیطی اشاره کرد و گفت: طرح خود اظهاری آلاینده‌های جوی به‌صورت منظم و هر سه ماه یکبار توسط شرکت‌های معتمد اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان انجام می‌شود. مدیرعامل فولاد کاوه جنوب درخصوص عرضه سهام شرکت افزود: برای ورود به بازار بورس اقداماتی انجام شده و در حال حاضر گزارش‌های مالی در سیستم کدال ثبت و درج می‌شود؛ اما عرضه سهام از طریق بورس با توجه به نوسانات اقتصادی در دست بررسی است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران