سقوط روبل و فشار بر بازار شمش

سقوط روبل و فشار بر بازار شمش

همزمان با افت ارزش روبل و ورود ایران و برزیل به بازار شمش و همچنین رکود در تقاضای صادراتی برای میلگرد شرایط بازار شمش دریای سیاه متشنج گزارش می شود به پائین ترین سطح خود در 13 سال اخیر رسیده است.

 

به گزارش استیل پدیا، زمزمه هائی از فروش شمش اکراین به ترکیه با قیمت 265 دلار CFR وجود دارد اما قابل تأیید نیست و با در نظر گرفتن نوسانات شدید نرخ روبل ارزش محموله های این منطقه به 244 دلار رسیده است .

 

با کاهش قیمت نفت روبل روسیه کاهش یافت. یک خریدار ترک گفت : دلار در مقابل روبل افزایش زیادی داشته و کسی نمی تواند برای مصرف داخلی واردات داشته باشد. روسیه هم بدلیل نوسانات نرخ ارز بیشتر در بازار فعال خواهد شد. او پیش بینی نمود: بازار بیش از این سقوط کند و سرانجام به 230 دلار در دو ماه آینده برسد.

  

پیشنهادهای چین در حال حاضر رقابتی نیست زیرا افزایش قیمت آنها در اوایل ماه جاری خریداران را عقب راند. یک تاجر انگلیسی گفت: چین به بازار بر می گردد اما خیلی زود و با شدت باز می گردد و قیمت های خود را از 260 دلار به 255 دلار و نهایتاً به 230 دلار CFR می رسانند.

 

شنیده شده برزیل هم چند فروش به ترکیه داشته است و برخی با در نظر گرفتن کاهش قیمت ها، شمش این کشور را در مقایسه با ایران رقابتی تر ارزیابی می کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران