کاهش قیمت های محصولات طویل ترکیه در داخل و خارج

کاهش قیمت های محصولات طویل ترکیه در داخل و خارج

گرچه برخی از تولیدکنندگان محصولات طویل ترکیه مانند ایکداس و کاردمیر قیمت های میلگرد و مفتول خود را در هفته های اخیر افزایش دادند که بیشتر هم بدلیل تضعیف ارزش لیره بوده است اما بازار در مقابل این افزایش قیمت ها مقاومت کرده است .

 

به گزارش استیل پدیا، به گفته منابع آگاه: دلالان در روزهای اخیر قیمت های میلگرد و مفتول در بازار داخلی را 20 تا 30 لیره (7 تا 10 دلار) کاهش دادند.

 

قیمت های میلگرد دلالان با قطر 8 تا 12 میلیمتر در منطقه مرمره 200 , 1 تا 220 , 1 لیره تحویل درب کارخانه و 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود . در حالیکه قیمت های مفتول در حدود 60 لیره (20 دلار) بیشتر از قیمت های میلگرد بود .

 

کارخانه کاردمیر از تولید کنندگان مطرح فولاد طویل در ترکیه فروش میلگرد به بازار داخلی را با قیمت های بالاتر مجدداً از سر گرفت . قیمت میلگرد کاردمیر با قطرهای کمتر 034 , 1 لیره (340 دلار) تحویل درب کارخانه است که 25 لیره (8 دلار) نسبت به قیمت قبلی بالاتر می باشد . قیمت میلگرد با قطرهای معمولی 017 , 1 لیره (335 دلار) تحویل درب کارخانه و 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده (1200 لیره) است .

 

شاید کارخانه ها هم در هفته های آینده قیمت های خود را کاهش دهند زیرا آنها قیمت ها در بازارهای صادراتی خود را پائین آورده اند دلیل آنها هم بیشتر کاهش قیمت های قراضه و شمش در روزهای اخیر و کاهش تقاضای داخلی و صادراتی است .

 

پیشنهادهای صادراتی کارخانه های ترک برای مفتول 345 تا 350 دلار  FOB است که 5 تا 7 دلار کمتر از قیمت های اوایل ژانویه می باشد . پیشنهادهای صادراتی میلگرد هم در حدود 325 تا 330 دلار  FOB اعلام شده است .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران