واگذاری محدوده‌های معدنی بلوکه شده آذربایجان شرقی

واگذاری محدوده‌های معدنی بلوکه شده آذربایجان شرقی

محدوده های معدنی بلوکه شده آذربایجان شرقی از آزادسازی و واگذار می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: این طرح قرار بود از 21 دی آغاز شود اما به علت مشکلات فنی در سامانه ثبت نام متقاضیان استانی در موعد مقرر انجام نشد.

 

نیرومند گفت: در اجرای این برنامه هزار و 200 محدوده معدنی در سامانه کاداستر سازمان صنعت معدن و تجارت استان آماده واگذاری به متقاضیان است.

 

وی افزود: این محدوده ها در تمامی شهرستانهای استان قرار دارند و شامل انواع مواد معدنی فلزی و غیرفلزی هستند که در طول 3 سال گذشته بلوکه شده بودند اما هم اکنون آماده واگذاری به افراد دارای صلاحیت مالی و تخصصی هستند.

 

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: آذربایجان شرقی تنها استانی است که از اول آذر مشخصات محدوده های آزاد شده را در سامانه ثبت اینترنتی محدوده (کاداستر) قرار داده است.

 

نیرومند اسکویی افزود: این سامانه با هدف حذف رانت اطلاعاتی در خصوص آزادسازی محدوده آزادسازی طراحی شده است و پیش بینی می شود با آزادسازی این محدوده های اکتشافی 40 میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در بخش معدن در استان داشته باشیم. وی گفت: آذربایجان شرقی در ذخایر معدنی با 8.2 میلیارد تن رتبه یک کشوری را دارد که از این میزان 5.3 میلیارد تن مربوط به نفلین سینیت سراب است.

 

وی با اشاره وجود 678 معدن فعال و نیمه فعال در آذربایجان شرقی به استثناء معادن شن و ماسه گفت: آذربایجان شرقی در استخراج معادن نیز با 35 میلیون تن در سال رتبه 4 کشوری را دارد و هم اکنون 11 هزار نفر در بخش معدن این استان فعال هستند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران