پیش بینی 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن

پیش بینی 15 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه ششم 15 میلیارد دلار برآورد شده که برای تحقق آن باید سرمایه‌گذاری خارجی در کشور جذب شود.

 

دکتر مهدی کرباسیان افزود: در برنامه ششم باید ظرفیت تولید فولاد، مس و آلومینیوم به ترتیب به 40 میلیون تن، 410 هزار و 800 هزار تن برسد.وی ادامه داد: با اصلاح قوانین و تسهیل مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان زمینه ورود سرمایه به بخش معدن و صنایع معدنی را برای کشور فراهم کرد.

 

کرباسیان گفت: همچنین برای ورود سرمایه‌های خارجی به کشور می‌توان از طریق بازار سرمایه و خرید و فروش سهام شرکت‌ها برای سرمایه گذاران خارجی تسهیلات ویژه‌ای قائل شد.

 

کرباسیان درخصوص عملکرد ایمیدرو در زمینه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی اظهار کرد: طی یک سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های ایمیدرو توسط بخش خصوصی مشارکت شد و چنانچه بازهم سرمایه‌گذار بخش غیردولتی متقاضی باشد، آماده مشارکت هستیم.

 

وی تصریح کرد: در حوزه اکتشاف نیز گام‌های بزرگی توسط ایمیدرو برداشته شده و با اکتشافات انجام شده طی یک سال اخیر ذخایر جدید انواع مواد معدنی به ذخایر معدنی کشور افزوده شده است.

 


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت معدن و فولاد فوق را از روابط عمومی ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران