پیش بینی انجمن جهانی فولاد

فولاد چین، چالشی برای صنعت فولاد در جهان

فولاد چین، چالشی برای صنعت فولاد در جهان

فولاد چین در شرایطی سال 2015 را به پایان برد که به دلیل کاهش تقاضای داخلی، حجم بسیاری از فولاد تولید شده در این کشور، راهی بازارهای بین المللی می شد. چین تولیدکننده بیش از نیمی از فولاد جهان است.

 

به گزارش استیل پدیا، صادرات فولاد از چین در سال 2015 جهش سالانه ای نزدیک به 20 درصد را شاهد بوده است. همچنین دومین اقتصاد بزرگ جهان، در ماه دسامبر حجم صادرات فولاد خود را به 10.66 میلیون تن رساند که از رشد 11 درصدی نسبت به ماه پیش تر خود خبر می دهد. مجموع صادرات فولاد از این کشور، در سال 2015 به بیش از 100 میلیون تن بالغ شد.

 

افت نیاز داخلی = صادرات بیشتر

 
چین، همچنان که نیاز کمتری را به فولاد در داخل کشور حس می کند، به تهدید بزرگتری برای صنعت جهانی فولاد محسوب می شود. همچنین کاهش ارزش واحد پولی در این کشور، باعث می شود صادرات از آنچه اکنون هست، ارزان تر نیز تمام شود و مقاومت کشورهای دیگر در برابر چنین وارداتی، بیش از پیش دشوار می شود. واردات ارزان قیمت فولاد چین به کشورهای دیگر، صنعت فولاد این کشورها را با آسیب جدی روبرو می کند.

 
به واسطه افت بازار ملک و ساختمان در چین، تداوم بحران اعتباری و صعف زیرساخت ها، روز به روز از تقاضای چین به فولاد کاسته می شود. چین مصرف کننده حدود 45 درصد از کل تولید فولاد در جهان است.

پیش بینی انجمن جهانی فولاد در خصوص چین

 
نجمن جهانی فولاد، چین در سال 2016 با رشد منفی در حجم تقاضای خود به فولاد مواجه خواهد شد. این انجمن پیش بینی می کند نیاز چین به فولاد در سال 2016 با افتی 2 درصدی همراه شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران