تبعات منفی کمبود تقاضا و افزایش نرخ ارز بر محصولات طویل ترکیه

تبعات منفی کمبود تقاضا و افزایش نرخ ارز بر محصولات طویل ترکیه

بازار میلگرد ترکیه در هفته جاری بسیار آرام بود زیرا خریداران ترجیح می دادند منتظر باشند و شرایط را رصد کنند در حالیکه مواردی چون تقویت قیمت های شمش ، دلار و یورو در برابر لیره و کمبود تقاضا برای محصولات طویل فولادی فشار بر کارخانه های ترکیه را افزایش داده است .

 

به گزارش استیل پدیا، افزایش قیمت های قراضه و شمش در روزهای آینده تأثیر مستقیم بر قیمت ها خواهد داشت اما اگر تقاضا برای فولاد همچنان ضعیف باشد قیمت های بالا برای خریداران قابل قبول نیست .

 

ایکداس تولید کننده محصولات طویل فولادی در منطقه مرمره قیمت های داخلی میلگرد و مفتول خود را 20 لیره (50 , 6 دلار) در روز سه شنبه افزایش داد . قیمت های جدید ایکداس برای میلگرد با قطر 12 تا 32 میلیمتر 240 , 1 لیره تحویل درب کارخانه است که معادل 346 دلار بدون 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده است . قیمت میلگرد با قطر 10 میلیمتر هم 250 , 1 لیره و میلگرد با قطر 8 میلیمتر 260 , 1 لیره هردو تحویل درب کارخانه است .

 

کاردمیر از دیگر تولید کنندگان فولاد طویل فروش میلگرد به بازار داخلی را  بعد از دریافت سفارشی در حدود 70 هزار تن بسته است. فعالان بازار پیش بینی کرده اند این کارخانه در روز های آینده فروش به بازار داخلی برحسب لیره را با افزایش قیمت آغاز خواهد کرد .

 

کاردمیر قیمت های تیرآهن خود را تغییر داد . تیرآهن 320 تا 550 میلیمتری گریدهای IPE-IPN-UPN را 15 یورو کاهش داد و به 430 یورو رساند در حالیکه تیرآهن 220 تا 260 و 280 تا 300 میلیمتری گرید HEA-HEB  را به 430 و 450 یورو رساند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران