تثبیت قیمت های میلگرد در بازار پر ابهام آسیا

تثبیت قیمت های میلگرد در بازار پر ابهام آسیا

قیمت های میلگرد معامله شده در آسیا ثابت ماند البته شرایط تجارت در این بازار مبهم است و خریداران همچنان خواهان خرید میلگرد با قیمت های پائین هستند .

 

به گزارش استیل پدیا، تثبیت قیمت های شمش در شمال چین این سؤال را ایجاد کرده که آیا تثبیت قیمت های فولاد در چین تا قبل از تعطیلات سال نو چینی دوام دارد و یا اینکه کاهش می یابد .  

 

میلگرد 16 تا 20 میلیمتری  245 تا 248 دلار FOB بود که از تاریخ 5 ژانویه بدون تغییر مانده است . براساس گفته های یک تاجر محلی : یک معامله برای 5 هزار تن میلگرد در اوایل هفته جاری با قیمت 245 دلار CFR سنگاپور تحویل فوریه تا مارس بسته شد .

 

دیگر خریداران و تجار این قیمت را رد می کنند زیرا بسیار پائین است . کارخانه ها اغلب پیشنهاد 260 دلار CFR سنگاپور را مطرح می کنند و کمترین سطح پیشنهاد 250 دلار  CFR است که معادل 245 دلار FOB می باشد و شامل 12 دلار هزینه حمل با کشتی در ازاء هر تن است .  

 

در هنگ کنگ میلگرد روسی در حال حاضر با قیمت 245 دلار CFR در دسترس است در حالیکه از قیمت 250 دلار اوایل هفته هم پائین تر است. نگرانی هائی وجود دارد که کیفیت تولیدات روسیه مورد قبول خریداران محلی نباشد .  

 

یک دلال هنگ کنگی گفت : اگر میلگرد چین با همین سطح قیمت پیشنهاد شود خیلی از خریداران علاقه به سفارش دارند . پیشنهاد چینی ها 260 دلار CFR  هنگ کنگ معادل 250 دلار FOB  است. البته گفته شده یک کارخانه کوچک پیشنهاد 255 دلار CFR را مطرح کرده است که قابل تأیید نمی باشد .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران