مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان

تعرفه فولاد در کشور باید بر اساس قیمت جهانی تغییر کند

تعرفه فولاد در کشور باید بر اساس قیمت جهانی تغییر کند

با پیگیری فولادسازان کشور، تعرفه جدیدی در بخش فولاد وضع شد اما اگر این تعرفه ها در مقاطع مختلف و بر اساس قیمت های جهانی تغییر نکند فولادسازان نیز با مشکلات بزرگتری مواجه می شوند.

 

به گزارش استیل پدیا بهرام سبحانی در جشن سالروز افتتاح این شرکت با اشاره به وجود تعرفه نامناسب بر واردات فولاد کشور افزود: آمریکا با وضع تعرفه 225 درصدی از تولیدات داخلی خود حمایت می کند، در حالی که با پیگیری مستمر فولادسازان کشور، تعرفه ی جدیدی در بخش فولاد کشور وضع شد، اما قیمت های جهانی سیر نزولی زیادی دارد.

 
وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و انرژی در کشور، کاهش میزان فروش و قیمت محصولات در بازار و افزایش قیمت تمام شده محصول افزود: همه این موارد حاشیه سود بسیاری از شرکت ها را تحت تأثیر قرار داده و برخی شرکت ها را به سمت تعطیلی یا کاهش نیرو کشانده است.

 
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه به دلیل تلاش و انعطاف پذیری همکاران و همسو شدن آنها با سیاست های شرکت با جاری کردن نهضت کاهش هزینه و هدف گذاری برای تولید محصولات ویژه و جدید و بدون هرگونه کاهش نیرو در گردونه رقابت باقی مانده است.
وی با اشاره به تولید ورق های ویژه و جدید در این شرکت از جمله ورق های گرم با ضخامت 17 میلی متر و تولید ورق های آجدار و تولید و فروش ورق های زیر 3 میلی متر افزود: فولاد مبارکه با تولید این نوع ورق ها به نیاز بازار داخل پاسخ مثبت داد.

 
وی استفاده از فرصت های پساتحریم را یکی دیگر از راهبردهای فولاد مبارکه خواند و اظهار کرد: بستر لازم برای ظرفیت تولید 7.2 میلیون تن فولاد خام در فولاد مبارکه در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه هزینه اجرای طرحهای توسعه در شرایط پسا تحریم خیلی کمتر از سال های قبل خواهد بود،گفت:باید برای انجام طرح های توسعه فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و فولاد سفید دشت در استان چهارمحال و بختیاری از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهیم.

 
سبحانی با بیان اینکه امروز زمان مناسبی برای اجرای طرح های توسعه فولاد مبارکه است، افزود: فولاد مبارکه در آینده سهم 50 درصدی خود را در تولید فولاد کشور خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در دنیای رقابتی فعلی سازمان هایی موفق هستند که مانند کارکنان فولاد مبارکه مشکلات سازمان را مشکلات خود بدانند و برای رفع آن بکوشند.
وی تصریح کرد: رمز ماندگاری و تعالی شرکت فولاد مبارکه وجود فرهنگ غنی سازمانی کارکنان و تولید رقابتی آن است.

 
سبحانی افزود: امروز فولاد مبارکه مانند ستاره ای درخشان بر تارک صنعت فولاد کشور می درخشد.
فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6 میلیون تن ورق فولادی، بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران