صادرات فولاد هند به ایران متوقف شد

صادرات فولاد هند به ایران متوقف شد

یک منبع هندی مدعی شد ایران از سپتامبر ۲۰۱۵ پرداخت پول به هند در چارچوب قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری خرید فولاد از این کشور را متوقف کرده و در نتیجه هیچ فولادی از هند وارد ایران نشده است.

 

به گزارش استیل پدیا، بزرگترین قرارداد صادرات فولاد هند، که در سال 2014 با ایران منعقد شد و به تهران اجازه می دهد بدون نقض تحریم ها فلز خریداری کند، به دلیل اینکه هیچ پرداختی صورت نگرفته و هیچ فولادی نیز از پاییز گذشته تحویل نشده است، موجب بروز اختلاف بین طرفین شده است.

 

این اختلاف نشان می دهد که تهران بعد از انعقاد توافق هسته ای ماه جولای و احتمال لغو تحریم ها، در معاملات خود با شرکای تجاری اش موضعی مدعیانه تر گرفته است.

 

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با ارسال نامه ای به شرکت دولتی بازرگانی هند اس تی ای شکایت کرده که محموله های فولاد به صورت منظم ارسال نمی شود و اصلا با شرایط تعیین شده در قرارداد 2.5 میلیارد دلاری طرفین تطبیق ندارد.

 

در این نامه که تاریخ آن به ماه گذشته مربوط می شود گفته شده که اگر شرکت هندی به زودی ارسال منظم محموله ها را از سر نگیرد، طرف ایرانی تمایل دارد مستقیما با شرکت استار استیل هند تامین کننده فولاد صادراتی شرکت اس تی سی طرف حساب شود.

 

ما قویا از شرکت اس تی سی می خواهیم که یا انعطاف پذیرتر عمل کند و اجازه دهد محموله های فولاد به صورت منظم و سریع انجام شود، یا اجازه دهد قرارداد مستقیما بین شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و تولید کننده (هندی) اجرا گردد.

 

این ترتیبات پیچیده به این منظور برقرار شده بود که ایران بتواند بدون نقض تحریم ها که شرکت های بخش خصوصی هند را از معامله مستقیم با ایران منع می کرد، بتواند از این کشور فولاد وارد نماید.

 

یک منبع آگاه در این باره گفت، صادرات فولاد از ماه سپتامبر که ایران پرداخت ها را متوقف کرده، قطع شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران