افزایش قیمت های شمش دریای سیاه

افزایش قیمت های شمش دریای سیاه

براساس گفته های منابع بازار : قیمت های شمش دریای سیاه بعد از بازبینی پیشنهادها توسط برخی از تولیدکنندگان این منطقه به 255 دلار FOB دریای سیاه رسید و شنیده شده که حجم های کوچکی در ترکیه سفارش داده شده است .

 

به گزارش استیل پدیا، خریداران در چند روز گذشته بدنبال سفارش با قیمت 265 دلار CFR ترکیه بوده اند هزینه حمل از کشورهای مشترک المنافع تا ترکیه در ازای هر تن 15 دلار است بعلاوه پیشنهادهای پائین تر برخی تولید کنندگان به معنی فاصله کم بین سفارش ها و پیشنهادها در این منطقه است. چندین فعال بازار می گویند محموله های کوچکی شمش از روسیه و اکراین با قیمت 252 تا 253 دلار  FOB دریای سیاه فروخته شده است .  

 

دیگر منابع آگاه هم می گویند در این هفته هیچ محموله ای معامله نشده است ، یک تاجر اهل خاورمیانه گفت: هیچ کدام از کارخانه ها تمایل به فروش زیر قیمت 255 دلار  FOB دریای سیاه را ندارند . یک خریدار ترک اضافه نمود : با وجود تثبیت پیشنهادهای بالای چین ، شمش این کشور با قیمت 259 دلار CFR ترکیه عرضه می شود که کمتر از قیمت مورد درخواست تولید کنندگان کشورهای مشترک المنافع است . پیش بینی می شود پیشنهادهای چین تا سال نو چینی در سطوح فعلی باقی بماند.

 

با وجود افزایش قیمت ها میزان داد و ستد در بازار پائین است و آخرین محموله فروخته شده قابل تأیید از منطقه دریای سیاه در هفته گذشته و با قیمت 255 دلار FOB دریای سیاه و به مقصد خاور میانه بوده است. بسیاری از کارخانه های ترکیه و شمال آفریقا شمش مورد نیاز خود را قبل از سال نو میلادی تأمین کرده اند و احتمالاً تا پایان ژانویه میزان خرید همچنان پائین خواهد ماند .

 

شمش دریای 253 دلار FOB بود که 3 دلار بالاتر از ارزیابی های قبلی بود .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران