تاثیر رفع تحریم‌ها بر بازار آهن

تاثیر رفع تحریم‌ها بر بازار آهن

رئیس اتحادیه آهن درباره تاثیر رفع تحریم ها بر بازار آهن تصریح کرد: این تحریم ها بر روی بازار آهن هیچ تاثیری نخواهد داشت زیرا تولیدات ما در داخل به حدی رسیده است که می توانیم نیاز مصرف کنندگان داخلی را تامین کنیم.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد آزاد با بیان اینکه درصورت رفع تحریم ها باید جای خود را در بازارهای جهانی باز کنیم، عنوان کرد: باید بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.

 

وی ادامه داد: در 6 ماه ابتدای امسال حدود 3 میلیون تن آهن و فولاد صادر کرده ایم و اگر بتوانیم صادرات را توسعه دهیم، می توان گفت رفع تحریم ها به نفع ماست.

 

رئیس اتحادیه آهن تاکید کرد: اگر تحریم ها برداشته هم نشود و از صادرات ما جلوگیری شود باز هم تولیدات ما به اندازه نیاز داخل بوده و محتاج واردات نخواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه دامپینگ های چینی قیمت های آهن را در داخل کشور متزلزل کرده است، افزود: وقتی قیمت های جهانی چند دلار کم و زیاد می شود، به سرعت روی قیمت های داخلی اثر می گذارد.

 

آزاد اظهار کرد: زمانی که رکود در بازار حاکم است و عرضه و تقاضا با هم برابر نیست، دامپینگ های چینی تاثیر منفی خود را بر بازار خواهد گذاشت. وی تصریح کرد: علاوه بر دامپینگ های چینی ورود ورق یا شمش آهن به کشور نیز تاثیر منفی بر بازار دارد و باعث کاهش قیمت های داخلی می شود.

 

رئیس اتحادیه آهن با بیان اینکه شرایط فوق میان واردکنندگان رقابت ایجاد می کند، خاطر نشان کرد: اما این رقابت تولیدکنندگان داخلی را از ادامه فعالیت ناامید می کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران