ضرورت دو خطه شدن خط ریلی معادن سنگان برای پشتیبانی از طرح جامع فولاد

ضرورت دو خطه شدن خط ریلی معادن سنگان برای پشتیبانی از طرح جامع فولاد

ناحیه معدنی سنگان برای پشتیبانی و تحقق اهداف طرح جامع فولاد، نیاز به سرمایه گذاری برای دو خطه شدن خط ریلی این منطقه دارد.

 

به گزارش استیل پدیا،‌ در جلسه مشترک مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و ‌روسای سازمان بنادر و دریانوردی و هیات عامل ایمیدرو،‌ اهمیت حیاتی حمل و نقل مواد معدنی به ویژه توسعه خط ریلی این منطقه برای طرح جامع فولاد بررسی شد.

 
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت:‌ در حال حاضر طرح هایی برای دستیابی به ظرفیت تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله سنگ آهن درمعادن سنگان در حال اجرا است که از سال آتی(با احتساب 2.6 میلیون تن ظرفیت فعلی کنسانتره) تلاش می شود حدود 10 میلیون تن آن وارد مدار تولید شود که انتقال محصولات تولید شده به کارخانه های تولید فولاد در سواحل جنوبی و مرکز کشور،‌ نیازمند افزایش ظرفیت خط ریلی سنگان است.

 
معادن سنگ ‌آهن سنگان که در نقطه شرقی استان خراسان رضوی واقع شده اند تا 2سال گذشته از حدود 800 میلیون تن ذخایر قطعی برخوردار بود اما با مشخص شدن نتیجه اکتشافات ایمیدرو در آن ناحیه،‌ هم اکنون به ذخایر قطعی 1.2 میلیارد تنی دست یافته اند. این معادن در طرح جامع فولاد برای تحقق ظرفیت 55 میلیون تنی،‌ بار اصلی تامین خوراک کارخانه های فولاد را برعهده دارند.

 
مهدی کرباسیان در این باره اظهار داشت:‌ دو خطه شدن مسیر سنگان- تربت حیدریه و رفع نارسایی های مسیر تربت حیدریه به جنوب کشور می تواند در گام نخست، چالش حمل بار کارخانه های تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن را کاهش دهد که در این میان باید کاهش هزینه تمام شده محصول در اولویت کشور قرار گیرد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران