تولید‌کنندگان میلگرد چین به دنبال بهبود اوضاع

تولید‌کنندگان میلگرد چین به دنبال بهبود اوضاع

متوسط قیمت میلگرد در بازار داخلی چین ٣٥٣ تا ٣٥٦ دلار هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده است. روزهای اخیر کارخانه هگانگ سعی کرد با رساندن قیمت به ٣٤٦ دلار هر تن با ١٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده کف قیمت بازار را تغییر دهد و از روند نزولی جلوگیری کند ولی سایر عرضه‌کننده‌ها ترجیح دادند قیمت را بالا نبرند تا بازارشان کسادتر نشود.

 

اخیرا فولادسازان چینی با توجه به رشد قیمت سنگ آهن و رکود بازار فولاد ضرر می‌دهند. هفته گذشته برخی دیگر از کارخانه‌ها سعی کردند با بالا بردن قیمت بازار را بهبود دهند که در ابتدا موفق شدند و قیمت در بازار نقدی تا ٤ دلار رشد داشت ولی موقتی بود و قیمت در مجموع تا ٨ دلار پایین آمد.

 

 

کاهش تولید فولاد خام آلمان

تولید فولاد خام آلمان در ماه مه ‌سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/ 5 درصد کاهش داشته و به ٣ میلیون و ٧١٠ هزار تن رسید. البته تعطیلات رسمی زیاد ماه مه ‌بی‌تاثیر نبوده است. در کل از ژانویه تا مه سال جاری نیز تولید فولاد خام آلمان 9/ 2 درصد کاهش داشته و ١٨ میلیون و ٣٨٠ هزار تن ثبت شد.

در این بین تولید ورق در ٤ ماه نخست سال 4/ 1 درصد بالا رفته و به 34/ 8 میلیون تن رسیده و تولید مقاطع 4/ 7 درصد رشد داشته و رقم 14/ 1 میلیون تن را ثبت کرده است.

 منبع: ایفنا

 


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران