ریوتینتو (بزرگ‌ترین‌ صادرکننده سنگ‌آهن در جهان) موتور پرقدرت طرح‌های توسعه معادن سنگ‌آهن بود که میلیون‌ها تن از این محصول را سال گذشته به بازارهای جهانی صادر کرد.

ریو تینتو به افزایش تولید ادامه می‌دهد

ریو تینتو به افزایش تولید ادامه می‌دهد

به گزارش بلومبرگ،ریوتینتو دومین شرکت بزرگ سنگ‌آهن در جهان در مقابل تقاضای بازار مبنی بر کاهش تولید سنگ‌آهن از خود دفاع کرده و می‌گوید به راهبرد خود برای افزایش تولید ادامه خواهد داد و معتقد است که این تصمیم کمکی به موفقیت و شکوفایی شرکت خواهد بود.

«جان دوپله سیس» رئیس هیات مدیره شرکت در نشست عمومی سهامداران شرکت در لندن اذعان کرد که کاهش قیمت‌های سنگ‌آهن شرکت‌های رقیب را تحت فشار شدیدی قرار داده اما اضافه کرد که این تصمیم ریو برای افزایش تولید منطقی و از نظر اقتصادی امری معمول است. «سام‌والش» مدیرعامل شرکت ریوتینتو به سهامداران شرکت در لندن گفت: پیش‌بینی می‌شود که قبل از آرامش بازار مشکلاتی را همچنان پیش رو خواهیم داشت اما شرکت آماده مقابله با هر نوسانی است چون ترازنامه آن مستحکم است. او می‌گوید ما به‌عنوان پیشرو در این صنعت توانستیم سال گذشته هزینه تولید خود را به 19.5 دلار در هر تن کاهش دهیم که عوامل آن تغییرات ارزش برابری پول استرالیاو کاهش قیمت‌های نفت و انرژی بود که در حال حاضر هزینه تولید یک تن سنگ‌آهن را به سمت 17 دلار در هر تن کاهش می‌دهد.

رتبه‌بندی 8 شرکت تولیدکننده سنگ‌آهن منفی اعلام شد
آژانس رتبه‌بندی شرکت‌ها «استاندارد‌اند پورز» (S&P) رتبه بندی هشت شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ‌آهن از جمله ریو و بی‌اچ‌پی را پس از کاهش قیمت‌های سنگ‌آهن منفی ارزیابی کرد و تنزل داد. «جوهاکی‌» رئیس بانک مرکزی استرالیا هشدار داده است که به دلیل افت قیمت‌های سنگ‌آهن در چهار سال گذشته بودجه فدرال احتمالا با 30 میلیارد دلار کسری درآمد مواجه شود. اما هیچ کدام از این عوامل ظاهرا برای ریوتینتو اهمیتی ندارد. در حالی که تولیدکنندگان رقیب و پردرآمد با چالش و مشکلات مواجه شده‌اند. شرکت سنگ‌آهن اطلس استرالیا بالاجبار از میزان تولیداتش کاسته و شرکت سنگ‌آهن bc هشدار داده است که همین اقدام را اتخاذ خواهد کرد. شرکت معدنی فورتسکیو (چهارمین صادرکننده بزرگ سنگ‌آهن در جهان) شرایط کنونی صنعت را چنین توصیف کرده است: «شرایط کنونی صنعت سنگ‌آهن برای همه یک فاجعه است که به قلب این صنعت خنجر زده و در این بحران هیچ‌کس برنده نخواهد شد.»

استیل پدیا خبر فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب داده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران