ایمیدرو شانزدهمین تولیدکننده سنگ آهن دنیا در سال 2015

 ایمیدرو شانزدهمین تولیدکننده سنگ آهن دنیا در سال 2015

ایمیدرو در سال 2015 میلادی در بین 20 تولیدکننده بزرگ سنگ آهن دنیا،‌ در جایگاه شانزدهم قرار گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، در فهرست 20 تولید کننده بزرگ این ماده معدنی،‌ واله برزیل در رتبه نخست قرار دارد. این شرکت در سال گذشته میلادی 523 میلیون تن سنگ آهن تولید کرد.

 
این 20 تولید کننده بزرگ سنگ آهن با تولید 2 میلیارد و 114 میلیون تن،‌ حدود 70درصد از کل تولید جهانی این ماده معدنی را در اختیار دارند. در سال گذشته میلادی افزون بر 3 میلیارد و 41 میلیون تن سنگ آهن در دنیا تولید شد.

 
در فهرست غول های سنگ آهن،‌ شرکت انگلیسی ریوتینو با 463 میلیون تن جایگاه سوم را تصاحب کرد. شرکت بی اچ پی بیلیتون استرالیا 395 میلیون تن سنگ آ‌هن تولید کرد و رتبه سوم را در اختیار گرفت. شرکت فورتسکیو استرالیا اما با فاصله قابل توجه با شرکت هموطن خود با تولید 93 میلیون تنی در رتبه چهارم جای گرفت. شرکت آرسلور میتال انگلیس هم با 82 میلیون تن رتبه پنجم جهانی را از آن خود کرد.

 
ایمیدرو نیز که تولید خود را با احتساب شرکت های همکار (در تولید سنگ آهن) اعلام کرده،‌ با تولید 35.8 میلیون تن شانزدهمین تولید کننده این ماده معدنی شد. جایگاه پانزدهم اما در اختیار شرکت هندی اِن ام دی سی قرار گرفت. این شرکت توانست در سال 2015، تولید 36.3 میلیون تن سنگ آهن را به ثبت برساند.

 
پس از ایمیدرو نیز شرکت سی اس ان برزیل با تولید 30 میلیون تنی،‌ در جایگاه هفدهم ایستاد. در انتهای این فهرست نیز شرکت آمریکایی یو اس استیل قرار گرفت که توانست 25.3 میلیون تن سنگ آهن در سال گذشته میلادی تولید کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران