فولاد خراسان واحد برتر انرژی استان خراسان رضوی

فولاد خراسان واحد برتر انرژی استان خراسان رضوی

فولاد خراسان دارای بهترین شاخص مصرف انرژی الکتریکی در صنعت فولاد کشور است. همچنین مجتمع فولاد خراسان به عنوان واحد صنعتی برتر انرژی استاندر سال جاری برگزیده شد.

 

به گزارش استیل پدیا، معاون بهره‌ برداری مجتمع فولاد خراسان با اعلام این خبر خاطرنشان شد: هم اکنون مجتمع فولاد خراسان دارای بهترین شاخص مصرف انرژی الکتریکی در صنعت فولاد کشور است.

 

زارع بیان کرد: کاهش بهای تمام شده محصول از سیاست‌های جدی جاری در این مجتمع صنعتی است، کاهش مصارف و افزایش بهره وری در حوزه انرژی یکی از برنامه هایی است که از ابتدای سال با تشکیل منظم جلسات «شورای سیاست‌گذاری انرژی» دنبال شده است و مصوبات این شورا به عنوان دستورکار کمیته انرژی از سوی مدیران بهره‌برداری دنبال می‌شود.

 

او در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حوزه افزود: محاسبه، پایش و تحلیل حامل‌های مصرف انرژی، مستندسازی و اقدامات لازم برای استقرار «نظام مدیریت انرژی»، فعال‌سازی سیمکارت مانیتورینگ ایستگاه گاز مرکزی، کاهش برداشت از چاه‌های آب با افزایش برداشت از سد بار و پیاده‌سازی سیستمی به منظور بهبود کیفیت قراضه‌های فولادی مورد استفاده در کوره قوس الکتریک (با توجه به تاثیر کیفیت قراضه در مصرف انرژی در کوره) از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری در زمینه مدیریت منابع و کاهش مصرف انرژی بوده است.

 

معاون بهره‌برداری مجتمع با اشاره به نقش مهم کارکنان در این زمینه تصریح کرد: بررسی و تجزیه و تحلیل پیشنهادهای همکاران در خصوص بهبود عملکرد در حوزه انرژی و تشکیل کارگروه های تخصصی انرژی با مشارکت همکاران، و برنامه‌ ریزی دوره‌های آموزشی برای کارکنان از دیگر اقدامات مهم در این حوزه بوده است. او ادامه داد: مجتمع فولاد خراسان در حال حاضر از جمله شرکت‌هایی است که کم‌ترین میزان مصرف انرژی الکتریکی را به ازای واحد تولید مذاب در کشور دارد.

 

در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری انرژی، که در سوم آذرماه جاری با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران تولیدی و پشتیبانی فنی مجتمع در محل دفتر معاون محترم بهره‌برداری تشکیل شد، مصارف انرژی شش‌ماهه اول سال 94 و اقدامات انجام شده توسط کمیته انرژی مورد بحث وبررسی قرارگرفت.

 

مدیرعامل مجتمع فولاد با اعلام رضایت از اقدامات کمیته انرژی اظهار امیدواری کرد که به مرحله ای برسیم که اعلام کنیم پروژه های تحقیقاتی اثر مستقیم در بهبود مصرف انرژی داشته است. از ابتدای سال94 با توجه به کاهش تولید و پایین بودن کیفیت مواد اولیه، شاخص مصارف (مقدارمصرف بر تن تولید) در واحدهای تولیدی احیاء، فولادسازی و نورد افزایش یافته و با انجام برخی اصلاحات این شاخص‌ها از مهرماه رو به بهبود است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران