چرا برادران کرباسیان در تولید و واردات فولاد با هم هماهنگ نیستند؟

نگرانی بنیانگذار فولاد مبارکه از سرنوشت صنعت فولاد

نگرانی بنیانگذار فولاد مبارکه از سرنوشت صنعت فولاد

بنیانگذار فولاد مبارکه اصفهان با ابراز نگرانی از سرنوشت صنعت فولاد، نسبت به ناکارآمدی و بی تفاوتی برخی مسوولان درخصوص صنعت فولاد هشدار داد و گفت نباید گذاشت که سرنوشت صنعت فولاد به نساجی دچار شود.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد حسن عرفانیان با اشاره به واردات بی ضابطه فولاد به کشور گفت: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که رئیس ایمیدرو از زمین ماندن سه میلیون تن فولاد داخلی سخن می گوید و برادر او به عنوان رئیس گمرک از واردات سه میلیون تن ورق فولادی سخن به زبان می‌آورد.

 
او افزود: چند روز پیش همین مورد را به آقای مهدی کرباسیان گفتم که لااقل از رابطه برادری تان استفاده کنید و اجازه ندهید که محصول داخلی چنین وضعی پیدا کند و به روزی برسیم که محصول خارجی به راحت وارد کشور شده و بازار خوبی به دست آورد و محصول داخلی به رغم کیفیت مناسب در کف کارخانه بماند.

 

بنیانگذار فولاد مبارکه گفت: به رئس ایمیدرو گفتم که لااقل شما دو برادر یکی به عنوان متولی تولید فولاد و دیگری به عنوان متولی واردات این کالا می‌توانید با هم هماهنگ باشید تا به جایی نرسیم که یکی از شما بگوید سه میلیون تن محصول در کف کارخانه مانده و دیگری ابراز کند به همین اندازه فولاد وارد کشور شده است.

 

عرفانیان تصریح کرد: متاسفانه مسولان کنونی وزارت صنعت به دلیل نشناختن صنعت فولاد گاه به بیان اظهاراتی می‌پردازند که انگار ما در 37 سال گذشته بیکار نشسته‌ایم و هیچ کاری برای توسعه این صنعت نکرده‌ایم.

 
او افزود: بهتر است این افراد برای یکبار هم که شده تاریخچه ایجاد ذوب‌ آهن در پیش از انقلاب و فولاد مبارکه در بعد از انقلاب را مورد مطالعه قرار دهند تا بدانند که تکنوکرات‌های واقعی و علاقمندان به توسعه این کشور چه خون‌ دل‌هایی خورده‌اند تا صنعت فولاد کشور رشد و توسعه یابد.

 
عرفانیان افزود: برخی به گونه‌ای از صنعت فولاد سخن می‌گویند که انگار تمام و کمال وابسته به خارج هستیم در حالی که این صنعت یکی از رقابتی ترین صنایع کشور است و حداقل نسبت به صنعت خودرو دارای مزیت رقابتی بیشتری است.

 
بنیانگذار فولاد مبارکه با انتقاد از بی تفاوتی وزارت صنعت به فولاد گفت: متاسفانه شخص وزیر هنوز گمان می‌کند که ما در دهه 60 قرار گرفته ایم و نیاز است که صنعت خودرو را مورد حمایت قرار دهیم در حالی که روزگار عوض شده و این وزارتخانه هم اکنون نقش سه وزارتخانه را بر عهده گرفته تنها وزارت خودرو نیست.
 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران