کاهش قیمت ها و تقاضا برای مفتول ترکیه

کاهش قیمت ها و تقاضا برای مفتول ترکیه

همانطور که در آغاز سال نو میلادی و فرارسیدن فصل زمستان تقاضا برای فولاد در بازار داخلی ترکیه کاهش یافته ، کارخانه ها و دلالان ترک در روزهای اخیر پیشنهادهای داخلی مفتول را 15 تا 20 لیره (5 تا 7 دلار) کاهش دادند .

 

به گزارش استیل پدیا، کارخانه ها بدلیل رقابت های شدید و کمبود تقاضا پیشنهادهای صادراتی خود را هم پائین آورده اند.

 

پیشنهادهای مفتول صادراتی ترکیه همینک 345 تا 355 دلار FOB است که 5 دلار کمتر از قیمت ها در اوایل ماه دسامبر می باشد درحالیکه تخفیف برای حجم های قابل توجه نیز بجای خود باقی است. یک منبع آگاه گفت : تقاضا از خاورمیانه و شمال آفریقا ثابت مانده اما میزان تقاضا از آمریکا و اروپا کاهش داشته که دلیل آن هم تعطیلات سال نو است.

 

به گفته منابع مطلع: بازار داخلی مفتول هم تعریفی ندارد زیرا دلالان ترجیح می دهند با سطوح پائین موجودی فصل زمستان را سر کنند ، حجم سفارشات آنها کاهش یافته و این موضوع فشار بر قیمت ها را افزایش داده است . پیش بینی شده پروژه های تحول شهری دولت هم برای تقویت میلگرد و مفتول داخلی در سه ماهه دوم سال آغاز شود.   

  

برخی کارخانه های ترکیه مانند ایکداس (Icdas) در هفته گذشته قیمت های داخلی خود را کاهش دادند ، قیمت های دلالان هم برای مفتول با قطر 6 تا 5 , 8 میلیمتر 15 تا 20 لیره (5 تا 7 دلار) در منطقه مرمره کاهش یافت و به 270 , 1 تا 300 , 1 لیره تحویل درب کارخانه و 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران