افت بازار ورق سرد ترکیه بدلیل مشکلات مالی

افت بازار ورق سرد ترکیه بدلیل مشکلات مالی

برخی از تولیدکنندگان و دلالان ورق سرد در ترکیه برای جذب خریداران تخفیف های خود را افزایش داده اند زیرا ادامه مشکلات مالی بر حجم داد و ستدها در بازار داخلی این کشور تأثیر داشته است و میزان تقاضا هم در آغاز سال نو میلادی بسیار پائین است.

 

به گزارش استیل پدیا، قیمت های ورق سرد تولید کنندگان ترک در این هفته 405 تا 415 دلار تحویل درب کارخانه بود که در حدود 5 تا 10 دلار کمتر از قیمت ها در اواسط دسامبر است که البته برای حجم های سفارش قابل توجه تخفیفاتی هم در نظر گرفته شده است. پیشنهادهای صادراتی ترک ها 15 تا 20 دلار ارزانتر است که مهم ترین دلیل آن کاهش حجم تقاضا از سوی عمده بازارهای صادراتی این کشور و رقابت شدید با دیگر کشورها می باشد .

 

قیمت های ورق سرد دلالان با ضخامت 7 , 0 تا 2 میلیمتر هم با در نظر گرفتن تخفیف ها 435 تا 445 دلار بود . اغلب خریداران ترک ترجیح می دهند برای تأمین فوری نیازهای خود حجم های کمتری سفارش بدهند زیرا آنها نمی خواهند با سطوح بالای موجودی وارد فصل زمستان شوند.

 

یک مدیر اجرائی گفت: مشکلات مالی بازار را تحت تأثیر قرار داده است ، ما برای دریافت پول از برخی مشتری هایمان مشکل داریم و این بر میزان نقدینگی ما تأثیر منفی داشته است. او اظهار داشت: ما انتظار بهبود در تقاضا بعد از سال نو را داریم اما تا قبل از سه ماه ها نخست سال شاهد بهبود چشمگیری نخواهیم بود.

 

پیشنهادهای وارداتی ارزان قیمت هم کارخانه های داخلی را با محدودیت مواجه ساخته است. گفته های منابع تجاری حاکی از این می باشد که پیشنهادهای کشورهای مستقل مشترک المنافع 325 تا 335 دلار CFR ترکیه است اما تقاضا برای ورق سرد وارداتی پائین توصیف شده است  .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران