رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد

این تفکر که دولت با ارائه تسهیلات می‌تواند تمام مشکلات را حل کند، درست نیست

این تفکر که دولت با ارائه تسهیلات می‌تواند تمام مشکلات را حل کند، درست نیست

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد به رکود داخلی در این صنعت اشاره کرد و گفت: دولت برای مقابله با این رکود برنامه‌ریزی کرده است.

 

به گزارش استیل پدیا، رسول خلیفه‌ سلطانی با اشاره به تاثیر شرایط تحریمی در اقتصاد ایران افزود: طبیعی است که در این شرایط مصرف فولاد کم شود زیرا علاوه بر کاهش ساخت‌ و‌ ساز و میل به سرمایه‌ گذاری در این صنعت، بخش خصوصی نیز برای ورود منابع مالی خود به صنعت فولاد دست نگه‌ داشته است.

 

وی درباره تاثیر وام کالای واسطه‌ای در صنعت فولاد نیز اظهار کرد: این وام نه به صورت مطلق اما می‌تواند در حد خود موثر باشد.

 

خلیفه‌ سلطانی ادامه داد: این تفکر که دولت با ارائه تسهیلات می‌تواند تمام مشکلات را حل کند، درست نیست اما می‌تواند بخشی از موضوع را تحت پوشش خود درآورد.

 

وی به عوامل متعددی در روند خروج از رکود صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: افزایش تعرفه ورود فولاد نیز می‌تواند راهگشا باشد تا کالایی وارد بازار داخلی نشود.

 

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ضمن تاکید بر اینکه تولید فولاد و فلزات جزء مزیت‌های اصلی کشور است، تصریح کرد: ما باید دوره‌های تحریم و رکود را طی کنیم و این دوره‌ها نمی‌تواند ما را زمین‌گیر کنند.

 

وی به پتانسیل صنعتی خوب کشور اشاره و عنوان کرد: ما انتظار داریم، دولت از این صنعت حمایت کند زیرا اکنون در دوران‌ گذار قرار داریم.

 

خلیفه‌ سلطانی با بیان اینکه ایران چهاردهمین کشور تولیدکننده فولاد است، خاطر نشان کرد: برای طی شدن این دوران باید کمی تحمل کرد تا اصل سرمایه و دارایی ما که بالندگی صنعت فولاد است، حفظ شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران