وضع قانون ضد دامپینگ استرالیا بر ضد میلگرد چین

وضع قانون ضد دامپینگ استرالیا بر ضد میلگرد چین

کمیته ضد دامپینگ استرالیا از وضع قانون ضد دامپینگ بر علیه واردات میلگرد چین خبر داد و تأکید نمود که درصدد اقداماتی بر علیه دیگر محصولات چینی نیز می باشند .

 

به گزارش استیل پدیا، تحقیقات درباره واردات میلگرد از چین در اواخر ماه جولای و در پی شکایت یک کارخانه استرالیائی آغاز شده است . کمیته مذکور اعلام کرد واردات میلگرد از چین دلیل اصلی آسیب به صنایع تولیدی استرالیا است.  

 

عوارض ضد دامپینگ برای کارخانه شادونگ شی هنگ 8 , 13 درصد، 8 , 5 درصد برای کارخانه لای وو، 9 , 12 درصد برای کارخانه ژیانگ سو یونگ گنگ، 24 درصد برای کارخانه ژیانگ تنگ و 24 درصد هم برای دیگر صادرکنندگان چینی می باشد .

 

واردات میلگرد از چین از تاریخ 21 دسامبر و تا قبل از اعلام نهائی توسط دولت در تاریخ 22 مارس 2016 مشمول عوارض موقت شده است . نرخ قبلی عوارض واردات میلگرد چینی 5 درصد بوده است .

 

کارخانه فولاد سیدنی در فاصله ماه های ژانویه تا مارس سال 2015 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از فروش بسیار کم خود شکایت داشت در حالیکه واردات از چین در همین مدت به 158 درصد افزایش یافته است .

 

کمیته ضد دامپینگ استرالیا تحقیقاتی را آغاز کرده تا مشخص نماید آیا کارخانه های چینی برای صادرات میلگرد به استرالیا یارانه دریافت می کنند و آیا این موضوع به صنایع داخلی استرالیا آسیب زده است و اعلام کرده بخش های علاقه مند به انجام این بررسی ها باید درخواست های خود را تا 20 ژانویه به  این کمیته ارسال نمایند .

 

جای تعجب دارد که منبعی نزدیک به یک تولید کننده فولاد در شرق چین درباره نتایج این بررسی ها  بسیار مطمئن بود و گفت: تا وضع نهائی قانون ضد دامپینگ بر علیه میلگرد چین باید به صادرکنندگان این کشور اجازه بدهند همچنان به استرالیا صادرات داشته باشند .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران