با هدف کنترل بازار به سمت تولید محصولات کیفی

راهبرد جدید فولاد هرمزگان برای تولید محصولات کیفی

راهبرد جدید فولاد هرمزگان برای تولید محصولات کیفی

احسان رسولی، رئیس دفتر فنی تولید فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به تولید 800 میلیون تنی فولاد در چین و شرایط سخت رقابت در بازار جهانی فولاد، فولاد هرمزگان تصمیم گرفته است به تولید محصولات کیفی با ابعاد خاص بپردازد و با تلاش های شرکت فولاد اکسین برای مشتری یابی محصولات خاص، فرصت خوبی حاصل شده تا بتوانیم بخشی از محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه کنیم.

وی ادامه داد: برنامه تولید امسال این کارخانه تولید یک میلیون و 350 هزار تن است که امیدواریم با کاهش تعرفه واردات فولاد و اختصاص تسهیلات کم بهره از سوی بانک ها، شرکت های فولادی از جمله فولاد هرمزگان بتوانند روند تولید را حفظ کرده و از خطر کاهش تولید و تعدیل نیرو رهایی یابند.

 
رئیس دفتر فنی تولید فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان با اشاره به میزان تولید محصولات این مجتمع گفت: از ابتدای راه اندازی تا 20 خرداد 94، این شرکت 5 میلیون و 931 هزار و 632 تن آهن اسفنجی تولید کرد. میزان تولید اسلب نیز طی این مدت حدود 3 میلیون 228 هزار و 119 تن بود.

 
وی ادامه داد: میزان فروش داخلی و صادرات اسلب، 2 میلیون و 738 هزار و 807 تن بود که 86 درصد این میزان وارد بازار داخل شده و 14درصد دیگر صادر شده است.

 
به گفته رسولی، از ابتدای فروردین تا 20 خرداد 94، این شرکت 250 هزار و 872 تن اسلب تولید کرد.

 
رئیس دفتر فنی تولید فولاد سازی و ریخته گری مداوم فولاد هرمزگان به برنامه های توسعه ای این شرکت اشاره و تصریح کرد: طرح های توسعه این مجتمع در 4 مرحله انجام می شود که شامل «طرح گندله سازی 2.5 میلیون و قابل ارتقا تا 5 میلیون تن که مناقصه اجرا شده و در انتظار انعقاد قرارداد است»، «احداث واحد نورد گرم به ظرفیت 3 میلیون تن جهت تکمیل چرخه تولید»، «نصب یک واحد مگا مدول احیای مستقیم به ظرفیت 1.7 میلیون تن»، «افزایش ظرفیت فولاد سازی با احداث یک کوره جدید، ماشین ریخته گری، یک سیستم گاز زدایی و 2 کوره پاتیلی با ظرفیت 2.6 میلیون تن»، احداث واحد اکسیژن، «احداث آب شیرین کن»، «افزایش پست برق به 700 مگاوات» و «احداث واحد آهک با ظرفیت 70 هزار تن» و افزایش ظرفیت تولید اسلب به 3 میلیون تن است.

 
رسولی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته 8 درصد سهم تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده و طی همین مدت، 18 درصد محصولات تولیدی خود را صادر کرده ایم.

 

 


استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از روابط عمومی ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران