فاز جدید تولید فولاد در چین

فاز جدید تولید فولاد در چین

پس از دو سه هفته گذشته که قیمت ها در بازار داخلی محصولات تخت فولادی در چین بجای اولش بازگشته تعدادی از کارخانه های این کشور قصد افزایش تولید را دارند و یا حتی برخی از آنها افزایش تولید خود را آغاز کرده اند .

 

به گزارش استیل پدیا، چرخه باطلی که این صنعت با آن مواجه است عرضه بیش از تقاضا و کاهش قیمت ها می باشد . برخی از فعالان بازار فکر می کنند افزایش تولید بزودی منجر به تشدید روند کاهش قیمت ها خواهد شد.

 

یک مقام مسوول در کارخانه ورق کیان آن هبی Hebei Qian'an گفت : آنها قصد دارند از تاریخ 25 دسامبر کلیه کوره بلندهای یکی از واحدهای متالورژی خود را مجدداً فعال کنند و تولید را افزایش دهند. کیان آن هبی تولید کننده ورق گرم در استان هبی است و در حال حاضر تنها با یک کوره بلند با ظرفیت 450 متر مکعبی کار می کند در حالیکه دو کوره بلند با ظرفیت 580 و دو کوره بلند دیگر با ظرفیت تولید 450 متر مکعبی هم در اختیار دارد که در حالت تعطیل بسر می برند.

 

منبعی نزدیک به کارخانه آهن و فولاد مانشان (Maanshan) می گوید: این کارخانه هم از هفته گذشته تولید ورق سرد خود را که قبلاً با 50 درصد ظرفیت بود به 100 درصد رساند . او گفت : کارخانه ما برنامه ای برای تولید سالانه 3 میلیون تن ورق گرم هم از تاریخ 1 ژانویه دارد.

 

گفته شده بازگشت مجدد قیمت های فولاد به جای اولش ، کاهش شدید موجودی و افزایش علاقه برای خرید در بین خریداران همگی از دلایل این تصمیمات از سوی کارخانه ها بوده است . البته هشدار داده شده که هیچ بهبود چشمگیری در تقاضا از سوی بخش های تولیدی بوجود نیامده و این افزایش قیمت ها احتمالاً پایدار نخواهد بود.

 

تجار در شانگهای قیمت های ورق سرد گرید SPCC با ضخامت 1 میلیمتر را 5 تا 10 یوآن کاهش دادند و به 620 , 2 یوآن (405 دلار) رساندند که بیشتر برای تسریع در فروش ها و کسب نقدینگی بیشتر در ماه دسامبر بوده است. قیمت های ورق گرم 5 , 5 میلیمتری گرید Q235 هم در شانگهای 10 یوآن کاهش یافته و به 950 , 1 تا 980 , 1 یوآن رسیده است.

 

یک تاجر از اهالی شانگهای گفت: بازگشت قیمت های ورق سرد به جایگاه اولش خوب بود زیرا بین ورق سرد و گرم فاصله ایجاد کرد ، او تصور می کند این فاصله به طور نرمال باید 500 یوآن باشد اما در اواخر نوامبر تنها 300 یوآن بود و در حال حاضر بدلیل کمبود موجودی این فاصله در حدود 600 یوآن است ، قیمت های ورق گرم نیز همچنان در حال کاهش است و حتی ممکن است فرصتی فراهم شود که قیمت های ورق سرد بیشتر از این افزایش یابد.

 

یک کارخانه در شمال چین اعلام کرده اگر بازگشت قیمت های فولاد بجای اولش در ماه ژانویه هم ادامه یابد کارخانه های بیشتر و بیشتری تولید خود را افزایش خواهند داد . هرچند موقعیت فعلی واضح نیست و روند صعودی قیمت های فولاد هم کمی کند شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران