محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان عنوان کرد

دپوی 3 میلیون محصول فولادی در انبار تولیدكنندگان داخلی

دپوی 3 میلیون محصول فولادی در انبار تولیدكنندگان داخلی

صنعت فولاد کشور چندی است رکود معناداری را در معاملات انواع محصولات به خصوص مقاطع ساختمانی تجربه کرده است.

 

به گزارش استیل پدیا، البته رکود این دو سال با افت روز شمار بهای محصولات فولادی در بازار داخل نیز همراه بوده به‌طوری که در برخی موارد قیمت‌های فروش را به کمتر از قیمت تمام شده محصول تولیدی رسانده و ضرر دیگری را نیز از این محل متوجه فولادسازان کرده است.

 

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان كشور در این خصوص گفت: در شرایط كنونی،‌ اقتصاد كشور از جنبه‌های مختلف با ركود مواجه است كه متاسفانه این ركود در صنعت فولاد با شدت بیشتری وجود دارد. وی افزود: در این وضعیت، بیش از گذشته نیاز به همدلی و همزبانی دولت و ملت وجود دارد و دولت كه نمی‌تواند مرزها را به روی محصولات وارداتی ببندد باید با افزایش جدی تعرفه‌ها در مقابل دامپینگ كشورهای صادر‌كننده، ‌از تولیدكنندگان داخلی حمایت كند.

 

آزاد با اشاره به كاهش 50 درصدی قیمت محصولات فولادی در سال گذشته به دلیل افت جهانی قیمت‌ها گفت: این شرایط موجب تعطیلی بیش از 10 كارگاه نوردی كشور شده كه كارگران آنها نیز بیكار شده‌اند و این معضل برای كشور ما كه با بحران بیكاری نیز مواجه است، فاجعه محسوب می‌شود. اگر بخواهیم این مشكلات به دیگر فولادسازان كشور سرایت نكند باید اقدامات فوری و موثری انجام دهیم.

 

رئیس اتحادیه آهن فروشان حمایت از تولیدات داخلی را یك وظیفه همگانی دانست و گفت: در 8 ماهه اول سال جاری بیش از 3 میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات فولادی وارد كشور شده است كه هیچ كدام آنها از كیفیت محصولات داخلی برخوردار نیستند. بنابراین در این برهه زمانی، افزایش تعرفه‌ها، تلاش برای كاهش واردات محصولات فولادی و حمایت دولت از صنایع فولادی در حوزه انرژی و مواد اولیه می‌تواند صنایع فولادی كشور را نجات دهد.

 

وی حمایت جدی دولت از صادرات را یكی دیگر از راه‌های برون‌رفت از ركود فعلی ارزیابی كرد و گفت: اگر فولادسازان ایرانی كه در 6 ماهه اول امسال بیش از 3 میلیون تن از محصولات خود را صادر كردند، در امر صادرات ناكام می‌شدند، مشكلات بسیار حاد‌تری در این حوزه به وجود می‌آمد. بنابراین، دولت باید با حمایت از صادرات،‌ شرایط را برای خالی كردن انبار محصولات تولیدكنندگان داخلی كه حدود 3 میلیون تن محصول دپو كرده‌اند، فراهم كند.

 

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان، كیفیت محصولات ذوب‌آهن اصفهان را در سطح ملی و جهانی، سرآمد دانست و گفت: ذوب‌آهن با تولید ریل می‌تواند نیاز راه‌آهن و مترو را تامین كند هرچند متاسفانه عده‌ای به واردات این محصول علاقه‌مند هستند كه تلاش ذوب‌آهن برای تولید ریل با كیفیت و دارای استاندارد جهانی می‌تواند مانع بزرگی برای واردكنندگان ریل باشد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران