نگاه CRU به بازار سنگ آهن

نگاه CRU به بازار سنگ آهن

سنگ آهن این هفته را نیز با برآیند افزایشی پشت سر گذاشت. ارزش معاملات آتی فولاد شانگهای نیز برای سومین بار متوالی در این هفته روند صعود را در پیش گرفت؛ چنین پیشرفت مداومی از آغاز سال 2015، طولانی ترین بازه صعود برای این معاملات بوده است.

 

به گزارش استیل پدیا، وانگ دی (Wang Di)، تحلیل گر CRU Group در گزارش خود نوشت: طی 2 هفته گذشته، معاملات آتی سنگ آهن به دلیل بهبود قیمت میلگرد، با افزایش مواجه شد، اما در اصل، تفاوتی در حجم تقاضا ایجاد نشده است.

 

وی معتقد است افزایش سنگ آهن دوام زیادی نخواهد یافت چرا که این روند، متاثر از «بهتر شدن تقاضا» نبوده است. به گفته وانگ، پیش از آغاز سال جدید قمری، رشد زیادی در حجم استوک پایل های معادن حاصل نخواهد شد.

 
بهای معاملات ماه می سنگ آهن در بورس کالای دالیان، 0.3 درصد کاهش یافته است، اما برآیند این هفته برای این نوع معاملات، از رشد 2.4 درصدی قیمت حکایت دارد.

 
معاملات ماه می میلگرد نیز در بورس شانگهای، بعد از 0.6 درصد پیشرفت، به 268.47 دلار بر تن (1,737 یوآن بر تن) دست یافت. مجموع پیشرفت هفتگی این معامله نیز 2.4 درصد بوده است.

 
اما بهای نقطه ای سنگ آهن؛ استیل ایندکس قیمت سنگ آهن 62 درصد در بندر تیانجین را بدون تغییر نسبت به دور قبلی معاملات و برابر 40.20 دلار بر تن اعلام کرد و متال بولتن نیز سنگ آهن 62 درصد در بندر کینگداو را برابر 41 دلار به ازای هر تن، قیمت گذاری کرد.

 
در سال 2015، تقاضا چین به فولاد برای دومین سال متوالی کاهش یافت. گفتنی است در سال 2014، افت نیاز چین به فولاد برای اولین بار دربیش از 3 دهه اتفاق افتاد.

 
طبق پیش بینی CRU، در سال 2015 ظرفیتی معادل 50 میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد در چین تعطیل شده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران