گزارش انجمن جهانی فولاد

صعود ایران به جایگاه چهاردهم تولید فولاد در جهان

صعود ایران به جایگاه چهاردهم تولید فولاد در جهان

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که ایران در سال 2014 با یک پله صعود به رتبه چهاردهم جهانی در تولید این فلز دست یافت. این انجمن که سالانه جایگاه کشورها در تولید فولاد را اعلام می کند در جدیدترین گزارش خود، تولید فولاد خام ایران در سال گذشته میلادی را 16.3 میلیون تن ذکر کرد.

بنابر اعلام انجمن جهانی فولاد میزان تولید فولاد خام ایران در سال 2014 بیش از 5 درصد نسبت به سال 2013 افزایش یافت. در سال 2013 میزان تولید فولاد خام ایران به 15.4 میلیون تن رسیده بود و با این میزان تولید در رتبه پانزدهم جهانی جای داشت.

 
در این رتبه بندی چین همچنان با تولید 822 میلیون تن در جایگاه نخست و پس از آن ژاپن و ایالات متحده با فاصله زیاد،‌ به ترتیب با تولید 110 و 88 میلیون تن در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

 

همچنین ایران در سال 2014 توانست با رشد تولید جایگاه قبلی خود را به فرانسه واگذار کند و اینک این کشور در رتبه پانزدهم قرار گرفته است.

 
در این گزارش مجارستان، ‌شیلی و پرو با تولید 1.2،‌1.1 و 1.1 میلیون تن فولاد در پایین ترین رتبه تولید این فلز پرمصرف در میان 50 کشور جای گرفتند.

 
همچنین در این گزارش شرکت آرسلور میتال با بیش از 98 میلیون تن تولید فولاد،‌ بزرگ ترین تولیدکننده این فلز استراتژیک در جهان شناخته شده و ایمیدرو در این جدول با تولید 14.4 میلیون تن فولاد خام به عنوان بیست و ششمین مجموعه تولیدکننده فولاد در جهان معرفی شده است.

 

 


استدیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران