کاهش واردات سنگ‌آهن چین در ماه مه

کاهش واردات سنگ‌آهن چین در ماه مه

میزان واردات سنگ‌آهن چین در ماه مه 2015 نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، این موضوع بار دیگر مساله کاهش تقاضا در چین –بزرگ‌ترین‌ مصرف‌‌کننده سنگ‌آهن در جهان- را نشان‌ می‌‌دهد. به گزارش بلومبرگ مساله کاهش تقاضا در چین پس از آن رخ داد که سیاست‌گذاران اقتصادی سعی کردند در برنامه‌ریزی‌های خود از الگوی رشد بر پایه ‌سرمایه‌گذاری فاصله بگیرند. بر‌اساس آخرین آمار منتشر شده اداره گمرک چین، میزان واردات سنگ‌‌آهن چین طی ماه مه ‌نسبت به آوریل 12 درصد کاهش داشته و به سطح 87/ 70 میلیون تن رسیده است.

این رقم در مقایسه با ماه مه ‌سال گذشته نیز 4/ 8 درصد کاهش داشته است. بر اساس این آمار و با در نظر گرفتن تعدیلات لازم سرعت واردات سنگ‌آهن در ماه مه ‌در کمترین حالت خود از ماه نوامبر قرار دارد.

به‌ رغم آنکه قیمت سنگ‌آهن در ماه مه ‌به دلیل کاهش سطح ذخایر این ماده اولیه در بنادر چین، بیشترین رشد خود در دو سال اخیر را تجربه کرد، اما گلدمن ساکس در گزارش اخیر خود اعلام کرده است به دلیل افزایش عرضه سنگ‌آهن روند افزایشی قیمت نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

بر‌اساس آمار متال بولتن قیمت سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در بندر کینگ‌دائو 5/ 0 درصد کاهش داشته و به سطح 45/ 64 دلار رسیده است. قیمت سنگ‌آهن در ماه مه ‌10 درصد رشد داشت؛ این رقم در ماه آوریل نیز 4/ 9 درصد رشد را نشان می‌دهد.


استیل پدیا خبر و گزارش سنگ آهن و صنعت معدن فوق را از اقتصادنیوز بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران