شرکت سرمایه گذاری Greybull Capital

ابراز تمایل به خرید واحد فولادسازی انگلستان شرکت تاتا استیل

ابراز تمایل به خرید واحد فولادسازی انگلستان شرکت تاتا استیل

شرکت سرمایه گذاری Greybull Capital نسبت به خرید کارخانه انگلستان شرکت تاتا استیل ابراز تمایل کرده است که میتواند پیشنهادی برای بخش به مشکل برخورده ی انگلیس باشد.

 

به گزارش استیل پدیا،  به نقل از رویترز، بزرگترین فولادساز کشور از سال پیش و در پی تشدید افزایش فوریت موضوع بحران جهانی فولاد و کاهش قیمت ها به کف قیمتی دهه ی گذشته، در تلاش برای فروش محصولات فولادی طویل خود بوده است. محصولات طویل در ساخت و ساز، راه آهن، کشتی سازی و صنایع مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند.

 
دو منبع صنعتی در پاسخ به رویترز عنوان نموده اند که شرکت سرمایه گذاری Greybull که سال گذشته به کمک دو شرکت از جمله شرکت هواپیمایی Monarch آمده است، نسبت به خرید این واحد ابراز علاقمندی نموده و تاتا استیل نیز تا پایان ژانویه در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

 
سخنگوی تاتا استیل در خصوص این فروش از اظهارنظر خودداری کرده است و به بیان این که شرکت در حال بررسی تمام تصمیمات استراتژیک میباشد بسنده کرده است. Greybull نیز از اظهارنظر خودداری نموده است و در نهایت کسی حاضر به توضیحات بیشتر نشده است.

 
تاتا استیل از سال گذشته در تلاش برای فروش این واحد به مشکل برخورده بوده است.ضربه ی دیگر نیز این بود که در ماه آگوست، زمانی که Klesch Group که یک تولیدکننده و بازرگان جهانی کالا از اقدام برای سرمایه گذاری عقب نشینی کرده و تمام تقصیر ها را نیز به گردن دولت بریتانیا انداخت.

 
یک منبع صنعتی اظهار کرده است که قرارداد کنونی در حدود 500 میلیون پوند خواهد بود و خریدار هیچگونه بدهی را متقبل نمی شود.

 
بسیاری از فولادسازان انگلستان مقصر تمامی مشکلاتشان را سیاست های دولت انگلستان و اتحادیه اروپا در تقابل با "دامپینگ چینی ها" و فروش ناعادلانه و زیر قیمت محصولات می دانند.

 
صنایع سنگین در انگلستان از جمله فولاد در زمره ی بالاترین پراخت کنندگان هزینه های انرژی و مالیات های سبز در جهان هستند.

 
تاتا استیل از سال 2007 و در پی خرید شرکت تولیدی انگلیسی-هلندی Corus به ارزش 13 میلیارد دلار و تبدیل شدن به دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در اروپا، مجبور به کاهش هزینه ها و قطع هزاران شغل شده است.

 Greybull Capital favourite to buy Tata Steel's UK-based 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران