محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

حرکتی نو در روابط ایران و روسیه آغاز می شود

حرکتی نو در روابط ایران و روسیه آغاز می شود

وزیر صنعت معدن و تجارت در گفتمان تجاری صنعتی روسیه – ایران گفت: یقین دارم دو طرف سال های گذشته را جبران و حرکتی نو در روابط خود آغاز می کنند.

 

به گزارش استیل پدیا، محمدرضا نعمت زاده در محل نمایشگاه های بین المللی دائمی تهران افزود: شرایط امروز کشور ما در زمینه های علمی، پژوهشی و صنعتی با شرایط 12 سال گذشته متفاوت است و دانشمندان ما به دلیل اجباری که وجود داشت تلاش های خود را بیشتر کردند تا افزون بر تامین نیازهای خود به توانایی های صادراتی دست پیدا کنند.

 
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.

 
وی ادامه داد: ما از رتبه 51 دنیا در حوزه نانو به رتبه هفتم ارتقا یافته و در زمینه های علمی نیز به مقام شانزدهم جهان رسیده ایم.

 
نعمت زاده درباره تسهیل روابط تجاری ایران با کشورهای اوراسیا گفت: امیدواریم تعرفه های وارداتی این کشورها تا دو ماه آینده کاهش پیدا کند تا مسیر صادرات به این منطقه تسهیل شود.

 
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ظرفیت های ایران در زمینه تولید مواد غذایی گفت: امیدواریم بخشی از نیاز روسیه در آینده به دست ایران تامین شود.
وی سرمایه گذاری مشترک را زمینه ساز همکاری بلند مدت دانست.

 
نمایشگاه ملی روسیه از امروز تا دوم دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی دائمی تهران برپا شده و در آن آخرین فناوری های این کشور در بخش صنایع ماشینی، خودروسازی، حمل و نقل، صنایع هوایی، کشاورزی و... در سالنی به مساحت چهار هزار مترمربع معرفی شده است.

 
هواپیماهای مشهور سوخو، سوپر جت 100 و مدل تجاری آن، آخرین فناوری کامپوزیت، واگن های راه آهن، رادارهای غیرنظامی، ماشین های برداشت محصول (کمباین)، لودرهای صنعتی و تجهیزات الکتریکی و روشنایی در بیش از 40 غرفه به نمایش درآمده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران