دپوی سنگ‌آهن برخی معادن به دلیل پایین بودن قیمت

دپوی سنگ‌آهن برخی معادن به دلیل پایین بودن قیمت

عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ‌آهن از دپوی سنگ‌آهن برخی معادن به دلیل پایین بودن قیمت جهانی این محصول خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر در بازار سنگ‌آهن ثبات نسبی ایجاد شده است. پروا سلطانی درباره دپوی سنگ‌آهن اظهار کرد: برخی از معادن که قصد تعطیلی نداشتند کالای خود را در انبار دپو کردند تا بتوانند در زمان ثبات قیمت‌، محصولاتشان را بفروشند و از این طریق نیز متحمل ضرر و زیان زیادی نشوند.

وی با اشاره به کاهش جهانی قیمت سنگ‌آهن گفت: تولید‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن تلاش می‌کنند با ایجاد بالانس در عرضه و تقاضا، مشکلات فعلی را برطرف کنند.

سلطانی افزود: این فشار از سوی کشور استرالیا و برخی دیگر از رقبا ایجاد شده است، اما اینکه این تلاش‌ها در مسیر اصلاح قیمت‌ها قرار بگیرد، جای سوال است؛ چراکه ممکن است به‌رغم تلاش‌های فعلی، مجدد با چالش عرضه و تقاضا روبه‌رو‌ شویم.

عضو هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ‌آهن با بیان اینکه در حال حاضر در قیمت سنگ‌آهن پایداری و ثبات نسبی ایجاد شده است، گفت: این پایداری به معنای افزایش قیمت سنگ‌آهن نیست، اما موجب کاهش نوسان در قیمت این محصول شده است.

وی یکی از مزایای مهم این امر را دلگرمی تولیدکنندگان عنوان و اظهار کرد: برخی از معادن سنگ‌آهن که در شرایط رکود و تعطیلی قرار داشتند به دلیل ایجاد پایداری و ثبات، شروع به کار کرده‌اند و فعالیت مجدد آنها مورد آنالیز قرار گرفته است.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت معدن و سنگ آهن فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران