گلدمن ساچه پیش بینی کرد

سقوط قیمت های سنگ آهن ادامه دارد

سقوط قیمت های سنگ آهن ادامه دارد

تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت های سنگ آهن در سال آینده میلادی کمتر از 40 دلار در هر تن باشد.

 

به گزارش استیل پدیا، گلدمن ساچه اعلام کرده که در سال آتی تقاضا برای فلزات بیش از پیش تضعیف شود و انتظار می رود طی سه سال آینده بهای سنگ آهن زیر 40 دلار در هر تن باقی بماند.

 

این موسسه اعتباری می گوید، قیمت سنگ آهن بطور متوسط در سال 2016 حدود 38 دلار خواهد بود و در سال 2017 و 2018 به 35 دلار در هر تن سقوط خواهد کرد.

 

این ارقام برای سال های 2017 و 2018 بترتیب حدود 13 و 14 درصد نسبت به پیش بینی های قبلی تحلیلگران گلدمن ساچه پایین تر است.

 

این موسسه پیش از این پیش بینی کرده بود که بهای هر تن سنگ آهن در سال 2016 حدود 44 دلار و برای سال 2017 به 40 دلار برسد.

 

این موضوع زمانی که قیمت ها با ورود به سال 2015 به نصف بهای فروش فوری رسید و این روند تضعیف برای فلزات ادامه یافت، تعجب برانگیز نبود.

 

کارشناسان بازارهای بین المللی همچنان پیش بینی می کنند که روند نزولی و تضعیف بازار ادامه یابد و این پتانسیل وجود دارد که نرخ های سنگ آهن به نزدیک 30 دلار نیز برسد.

 

اندی زی (Andy Xie) تحلیلگر مستقل گلدمن ساچه معتقد است، در بازار کالایی سنگ آهن می توان پیش بینی کرد که قیمت ها به سقوط خود ادامه دهد و کمی بالاتر از 30 دلار در هر تن در سال آینده برسد.

 

رییس سابق آسیا-اقیانوسیه موسسه مورگان استنلی پیش از این به بحران صنعت فولاد اشاره کرده بود. وی همچنین اضافه کرده، نیاز است که عرضه کاهش پیدا کند تا به تقاضا برسد.

 

سقوط قیمت ها ادامه خواهد یافت مگر آنکه تولیدکنندگان بزرگ تولید را بطور قابل توجهی کاهش دهند آن هم تا زمانی که تقاضای چین کاهشی است.

 

تحلیلگران می گویند در بخش سنگ آهن ممکن است شاهد خواب زمستانی برای بلند مدت باشیم چراکه جایگزین شدن بازار فولاد در نقاط دیگر بعد از چین زمانبر است.

 

چشم انداز کوتاه مدت این فلز نیز به دلیل وخامت صنعت فولاد، در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند.

 

افزایش نرخ بهره آمریکا که از سوی فدرال رزرو تصویب شد، تاثیر قابل توجهی بر قیمت کالاها داشته و سبب سقوط نرخ فلزات پایه و نفت و طلا شده است.

 

این موضوع سبب شده گلدمن ساچه پیش بینی خود از قیمت های آتی سنگ آهن را تغییر داده و به دلیل تقاضای پایین چین که پیش بینی می شود به 50 درصد میزان فعلی برسد، قیمت های قبلی خود را کاه دهد.

 

این موسسه مالی می گوید در سال 2040 مصرف سنگ آهن چین بدلیل افت تولید فولاد و جایگزینی قراضه بجای سنگ آهن، 50 درصد رقم فعلی باشد.

 

دلیل کاهش رقم پیشنهادی قیمت سنگ آهن در سال های آینده، تداوم مازاد عرضه 250 میلیون تنی غول های معدنی است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران