جزئیات برگزاری کنفرانس آهن و فولاد ایران در کیش

برای نخستین بار ایران میزبان متال بولتن

برای نخستین بار ایران میزبان متال بولتن

کنفرانس آهن و فولاد ایران 23 تا 25 شهریور ماه سال جاری (14 تا 16 سپتامبر 2015) توسط متال بولتن در جزیره کیش برگزار می‌شود. کنفرانسی که می تواند از جهات مختلف اهمیت زیادی برای صنعت فولاد و زنجیره تولید فولاد ایران داشته باشد. این برای نخستین بار است که متال بولتن تصمیم گرفته کنفرانسی بین‌المللی را به میزبانی ایران برگزار کند. اگرچه در نام کنفرانس آهن و فولاد ایران عنوان بین المللی وجود ندارد اما همانطور که از متال بولتن انتظار می‌رود و براساس استانداردهایی که این شرکت عظیم دارد قطعا کنفرانس آهن و فولاد ایران با حضور گسترده سخنرانان و مهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

کلید برگزاری کنفرانس آهن و فولاد ایران در جریان برگزاری كنفرانس آهن و فولاد خاورميانه در دوبی زده شد. در همان کنفرانس پیشنهاد برگزاری کنفرانسی مشابه در ایران مطرح شد و متال بولتن نیز بلافاصله بعد از بررسی جوانب این پیشنهاد را عملیاتی کرد.

به منظور اطلاع از آخرین اقدامات انجام شده از سوی متال بولتن برای برگزاری کنفرانس آهن و فولاد ایران در جزیره کیش و جزئیات این رویداد مهم، با بندیکت اسمیث، مدیر برنامه‌ریزی رویدادهای متال بولتن گفت‌وگویی انجام شده است که متن آن به شرح زیر است:

ممکن است درباره فعالیت‌های اخیری که برای برگزاری کنفرانس آهن و فولاد ایران در جزیره کیش انجام داده‌اید توضیح دهید؟

واضح است که این کنفرانس رویداد بزرگی برای ایران است که یکی از بزرگترین بازارهای رو به رشد در صنعت آهن و فولاد به شمار می‌رود و ما اشتیاق زیادی برای برگزاری این رویداد داریم. آنچه که تاکنون انجام داده‌ایم، همکاری نزدیک با ایمیدرو بوده تا اطمینان حاصل کنیم همه سخنرانان مهم از شرکت‌های فولاد و شرکت‌های سنگ آهن ایران حضور خواهند داشت و گام بعدی که در حال حاضر سرگرم کار روی آن هستیم آوردن سخنرانان و میهمانان بین‌المللی است تا صنعت آهن و فولاد جهانی را به همراه صنعت آهن و فولاد ایران در این رویداد دور هم جمع کنیم. در حال حاضر سرگرم نهایی کردن موضوعات مورد بررسی در کنفرانس و سخنرانان هستیم و تا سه تا چهار هفته آینده لیست کاملی خواهیم داشت و در مرحله بعد به ارسال دعوتنامه و اطلاعیه‌های مربوط به کنفرانس خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه متال بولتن براساس استانداردهای خاصی کنفرانس برگزار می‌کند، آیا ایران زیرساخت لازم را برای میزبانی چنین همایشی دارد؟

بله قطعا. باید بگویم ما با استانداردهای بالایی برای هر دوی سخنرانان و شرکت‌کنندگان در کنفرانس کار می‌کنیم. ما صد شرکت‌کننده نداریم بلکه هزار شرکت‌کننده داریم که همه آنها افراد رده بالایی در سطح مدیران عامل شرکت‌ها و تصمیم‌گیرنده‌های ارشد هستند که در حاشیه کنفرانس‌ها به دیدار و امضای قرارداد می‌پردازند. این محیطی است که تلاش داریم در کنفرانس‌هایمان ایجاد کنیم و مطمئن هستیم که در کنفرانس جزیره کیش شرکت‌کنندگان مهمی حضور خواهند داشت و قراردادهایی امضا می‌شود به ویژه که امیدواریم تحریم‌ها به زودی رفع شوند.

آیا پیش از آمدن به ایران قابلیت برگزاری چنین رویدادی را در این کشور بررسی کردید؟

از نظر مطالعات امکان سنجی، هیات‌های ایرانی زیادی در کنفرانس‌های خاورمیانه و کنفرانس‌های ترکیه شرکت می‌کنند و در صنعت آهن و فولاد اشتیاق زیادی نشان می‌دهند. بنابراین ما چند بار به اینجا آمدیم. همکاران من دو بار اینجا آمدند و خود من در ژانویه در ایران بودم و با شرکت‌های فولادی ایرانی دیدار کردیم. اشتیاق زیادی در بازار برای چنین کنفرانسی و فرصت اشتراک‌گذاری دانش و تعامل با جامعه جهانی و صنعت جهانی آهن و فولاد وجود دارد، از این رو امکان برگزاری چنین رویدادی را بررسی کردیم و درباره آن بسیار علاقمند هستیم. البته قطعا موانعی از نظر تحریم‌ها وجود دارد که برای حل آنها تلاش کرده‌ایم و برای برگزاری این کنفرانس در ایران اجازه داریم و بسیار مشتاق هستیم که با صنعت فولاد ایران به ویژه اکنون که تحریم‌ها در حال کاهش هستند همکاری کنیم.

شما فقط آهن و فولاد ایران را مورد توجه قرار داده‌اید در حالی که ما فلزات غیرآهنی هم داریم. آیا در آینده برنامه‌ای برای برگزاری همایش مربوط به آنها دارید؟

بله این کاری است که دقیقا انجام می‌دهیم. این اولین کنفرانس از کنفرانس‌های زیادی است که امیدواریم در ایران برگزار کنیم و چنین برنامه‌ای با تغییر تحریم‌ها در ماه‌های اخیر امکان‌پذیر شده است. اگر تحریم‌ها برداشته شوند می‌توانیم در اصفهان، شیراز، تهران یا شاید اهواز کنفرانس برگزار کنیم. می‌توانیم کنفرانس مالی، کنفرانس سرمایه‌گذاری یا کنفرانس نفت و گاز و فلزات غیرآهنی را در ایران برگزار کنیم اما باید ابتدا ببینیم کنفرانس سپتامبر آهن و فولاد چگونه برگزار می‌شود.

آیا سخنرانان داخلی و بین‌المللی این کنفرانس مشخص شده‌اند؟

گفت‌وگوهایی در حال انجام است و چندین نفر ابراز علاقه کرده‌اند، با این همه ظرف دو تا سه هفته آینده مشخص خواهد شد.

شما گفتید هزار و شاید 800 نفر در این کنفرانس حضور خواهند داشت؟

این برآورد بالایی است. شرکت‌های بین‌المللی زیادی هستند که برای آمدن به کنفرانس ایران باید پروسه‌هایی را طی کنند؛ بنابراین فکر می‌کنم برآورد 400 تا 500 نفر برآورد صحیح‌تری است و اگر 400 شرکت‌کننده در نظر بگیریم به نظرم حداقل 40 درصد آنها شرکت‌کنندگان بین‌المللی خواهند بود. البته همه اینها برآورد و پیش‌بینی هستند. همانطور که پیش از این گفتم شرکت‌های بین‌المللی زیادی وجود دارند اما برای آمدن به کنفرانس جزیره کیش باید پروسه‌هایی را طی کنند؛ بنابراین امیدواریم شاهد حضور چشمگیر در این کنفرانس باشیم.

تاکنون در گفت‌وگوهای انجام شده چه نظری درباره جزیره کیش وجود داشته است؟

از آنجا که جزیره کیش در منطقه آزاد قرار دارد شرکت در کنفرانس آن بسیار راحت‌تر از کنفرانسی است که ممکن بود به عنوان مثال در تهران برگزار شود.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از پایگاه خبری ماین نیوز بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران