اعتراض کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوق

اعتراض کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوق

کارگران کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج با تجمع در مقابل درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند.

 

به گزارش استیل پدیا، کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج در سال‌های قبل توسط بخش خصوصی اداره می‌شد و در ماه‌های اخیر به بنیاد تعاون ارتش واگذار شد و به دلیل نوسانات قیمت فولاد در سطح جهان این کارخانه با مشکل مواجه شد.

 

مدیر کارخانه فولاد بویر صنعت یاسوج در کارگروه رفع موانع تولید با اشاره به خسارات وارده به این شرکت در نتیجه نوسانات قیمت فولاد در جهان گفت: به واسطه نوسانات قیمت فولاد در سطح جهان این کارخانه متحمل ضرر و زیان سنگینی شده است.

 

علی لاجوردی هدف از راه‌اندازی این کارخانه را کمک به تولید و حل مشکلات استان دانست و گفت: این کارخانه نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش است و اگر به این کارخانه 6 ماه دوره استمهال همراه با سرمایه در گردش داده شود مشکلات کارخانه فولاد حل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مطالبات کارگران کارخانه چند ماه به تعویق افتاده افزود: کارخانه نیازمند 5 میلیارد تومان تسهیلات است و اگر این تسهیلات به کارخانه پرداخت نشود علاوه بر تعطیل شدن کارخانه، 205 کارگر نیز بیکار می‌شوند.

 

اما پیش از ظهر امروز کارگران این کارخانه ابتدا با تجمع در مقابل استانداری و سپس تجمع در مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که محل برگزاری اجلاسیه استانی نماز با حضور استاندار بود خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود شدند.

 

یکی از این کارگران با بیان اینکه حدود 9 ماه است حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده‌ایم، افزود: کارگران این کارخانه علاوه بر حقوق و دستمزد، عیدی سنوات گذشته را از این کارخانه طلبکار هستند که مطالبات برخی از کارگران 8 میلیون تومان به بالا است.

 

وی با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت مطالبات کارگران این کارخانه در دو روز گذشته تعطیل شده است افزود: تا زمان پرداخت کامل مطالبات، کارخانه تعطیل است.

 

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در جمع کارگران کارخانه فولاد با بیان اینکه کارخانه از ابتدا دچار مشکلاتی بود گفت: بنیاد تعاون ارتش با هدف کمک به اشتغال استان مدیریت این کارخانه را به عهده گرفت.

 

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افت شدید قیمت فولاد در سطح جهان باعث ایجاد مشکلات برای این کارخانه شده و کارگران، مدیران کارخانه و مسئولان استان در بروز این مشکل بی‌تقصیر هستند.

 

وی با بیان اینکه همه باید برای رفع مشکلات موجود تلاش کنند، افزود: کارخانه فولاد یاسوج زمانی ارزشمند است که ایجاد اشتغال کند، بنابراین استانداری کهگیلویه و بویراحمد رفع مشکلات کارخانه و کارگران را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

 

خادمی با اشاره به اینکه کارخانه برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش مشکلاتی دارد، افزود: 6 ماه پیش در جلسه کارگروه رفع موانع تولید مشکلات کارخانه مطرح و پرداخت اقساط کارخانه 6 ماه به تعویق افتاد، اما کارخانه نتوانست مطالبات خود را بپردازد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بدهی 2 میلیارد تومانی برق این کارخانه گفت: هم‌ اکنون برق این کارخانه که توسط شرکت برق خوزستان تأمین می‌شود به دلیل بدهی قطع است و هشت ماه فرصت برای حل مشکل برق کارخانه داده شد.

 

وی در پایان تأکید کرد: در جلسه‌ای با حضور نماینده استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیر کارخانه فولاد یاسوج و نماینده کارگران این کارخانه مشکلات موجود بررسی می‌شود.

 

مجتمع فولاد بویر صنعت شهرستان بویراحمد سال 1340 تأسیس شده و ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش فولاد را دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران