صنایع هند خواستار مقابله با دامپینگ چین شد

صنایع هند خواستار مقابله با دامپینگ چین شد

شرکت‌های داخلی فولاد و آلومینیوم از دولت هند خواسته‌اند که از آنان در برابر افزایش دامپینگ چین حفاظت کنند. بر اساس گزارشی از سایت کیتکو، چین در حال حاضر سالانه 1.16 میلیارد تن فولاد تولید می‌کند که ظرفیت سالانه آن 50 درصد ظرفیت فولاد جهانی است. اما چون فولادسازان چینی با کاهش تقاضای داخلی مواجه هستند (به دلیل کندی رشد اقتصادی) بالاجبار به قیمت ارزان آن را به خارج صادر می‌کنند.

بسیاری از فولادسازان هندی مانند تاتااستیل ، فولادسازی JSW و هیندالکو در سه ماه نخست سال جاری با کاهش سود مواجه بوده اند. آنان نگران واردات ارزان از چین هستند چون چینی‌ها ظرفیت مازاد خود را به بازارهای جهانی صادر می‌کنند. دامپینگ شرایط رقابت در بازار داخلی را وخیم‌تر کرده است.

با توجه به اینکه میزان افزایش واردات موجب نگرانی شده است‌، صنعت فولاد داخلی هند با 71 درصد افزایش واردات محصولات نهایی از چین، کره، ژاپن و روسیه در سال 2014 – 2015 مواجه شده و حال آنکه مصرف ظاهری آن فقط 3.1 درصد در طی همین دوره افزایش یافته است.

علاوه بر این آلومینیوم نیز از چین به داخل هند دامپ می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که رشد تولید ناخالص داخلی چین به کمتر از هند کاهش پیدا کند. رشد تولیدات صنعتی آن حتی آهسته‌تر خواهد بود. اگر رشد اقتصادی اتفاق نیفتاده و تولید متوقف نشود، باز چین محصولات ارزان بیشتری صادر خواهد خواهد کرد که تاثیر جدی بر روی تمام تولیدکنندگان خارج از چین خواهد گذاشت.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و فولادسازی فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران