مقامات ارشد چین

راه حل مقامات چین برای رفع مشکل فولاد؛ مصرف بیشتر

راه حل مقامات چین برای رفع مشکل فولاد؛ مصرف بیشتر

مقامات ارشد چین برای حل مشکل اشباع فولاد، در تلاشند میزان مصرف را افزایش دهند و با بیشتر کردن میزان استفاده فولاد در ساختمان سازی، راهی برای جذب تولید مازاد ایجاد کنند.

 

به گزارش استیل پدیا، در نشست ماه اکتبر با حضور بیش از 300 تن از رهبران حزب کمونیست در پکن، هوانگ کیفن (Huang Qifan) پیشنهاد کرد که حجم فولاد مصرفی در ساخت و ساز را به 3 برابر افزایش دهند.

 

به گفته وی، اگر به جای 50 کیلوگرم فولاد به ازای ساخت هر متر مربع از ساختمان، بتوان 150 کیلوگرم فولاد مصرف کرد، بخش زیادی از مشکل اشباع فولاد بر طرف می شود و همزمان کیفیت ساختمان ها نیز افزایش می یابد.

 

امکان سنجی طرح:

 
مدیر تحقیقات سی آر یو گروپ (CRU Group) معتقد است مصرف فولاد در شهرها به ازای ساخت هر متر مربع ساختمان، 70 کیلوگرم است که تفاوت زیادی با مناطق روستایی ندارد.

 

از دیدگاه وی، استفاده بیش از حد فولاد در ساخت و ساز، با استانداردهای جهانی تطبیق ندارد. خانه هایی که به جای سیمان، بیشتر از فولاد در ساخت آنها استفاده شده است، نه تنها تاثیر زیادی بر حجم فولاد مصرفی ندارد، بلکه به جای بالابردن کیفیت، قیمت خانه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

هزینه ساخت خانه ها به این روش بسیار بیشتر شده و از طرف دیگر عملکرد خانه تفاوت زیادی نکرده است.

 
گفتنی است کشور چین دست کم از سال 2013 در تلاش است تا راهی برای افزایش مصرف فولاد تولیدی خود بیابد.

 
بهای میلگرد در بورس آتی شانگهای، بعد از کاهش 0.1 درصدی به 1,668 یوآن بر هر تن بالغ شده است؛ در حالیکه سنگ آهن دالیان افزایش یافته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایرن و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران