کاهش تقاضای فولاد چین بازار سنگ‌آهن جهانی را نزولی کرد

کاهش تقاضای فولاد چین بازار سنگ‌آهن جهانی را نزولی کرد

قیمت سنگ‌آهن و فولاد در معاملات آتی چین مجددا کاهش پیدا کرد؛ اتفاقی که نشان می‌دهد فشار روی بازارهای کالایی همچنان ادامه داشته و در کوتاه‌مدت هیچ بهبودی در تقاضا از بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا دیده نمی‌شود.

 

به گزارش استیل پدیا، ضعف در بازار مشتقات آهنی، رشد اوایل هفته این بازار را جبران کرده است. هر تن سنگ‌آهن در سال جاری افتی 47درصدی را تجربه کرده و امروز زیر سطح 38 دلاری (پایین‌ترین سطح آن از سال 2008) معامله شد.

 

موجودی سنگ‌آهن بسیار زیاد و تقاضای بسیار کم فولاد در چین، روی مواد خام فولادسازان چینی فشار زیادی وارد کرده و معامله‌گران در آینده نزدیک رشد معناداری را پیش‌بینی نمی‌کنند.

 

هر تن سنگ آهن برای تحویل در ماه مه ‌در بورس کالای دالیان با افتی 3/ 0 درصدی 5/ 291 یوآن (45 دلار) معامله شد و از پایین‌ترین سطح قیمتی آن (5/ 282 یوآن) فاصله چندانی ندارد.

 

در معاملات آتی بورس شانگهای نیز، میلگرد ساختمانی با افتی 2/ 0 درصدی 1666 یوآن به ازای هر تن قیمت داشت. هر تن سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین 37 دلار و 50 سنت معامله شد.در میان تقاضای صنعتی ضعیف از چین، شاخص حمل ونقل دریایی اصلی بورس بالتیک، که نشانگر هزینه محموله‌های دریایی نظیر سنگ‌آهن، سیمان، غلات، زغال‌سنگ و کودشیمیایی است، به پایین‌ ترین سطح خود در تاریخ رسید.

 

بانک ANZ اعلام کرد تغییر در مدل رشد چین، صنعت حمل‌ و نقل دریایی این کشور را با خطر مواجه خواهد کرد. این در حالی است که در یک دهه گذشته با حمایت و تقویت رشد اقتصادی چین اندازه این صنعت دو برابر شده بود.اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، کندترین رشد خود را در ربع قرن اخیر تجربه می‌کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران