بنگلادش به بازار فولاد رونق می بخشد

بنگلادش به بازار فولاد رونق می بخشد

کنفرانس یکی از نمایندگی های شرکت دلیگیتز (Delegates) در بندر چیتاکونگ (Chittagong) ، توسعه 6 تا 7 درصدی اقتصادی در چند سال گذشته باعث تقویت تقاضا برای فولاد در بنگلادش شده و خریداران در این کشور را به پذیرش قیمت های بالا ترغیب نموده است .

 

به گزارش استیل پدیا، مقامی رسمی از یک کارخانه بنگلادشی گفت :  کارخانه ها و تولیدکنندگان نورد این کشور در مقایسه با شمش های ارزان و بی کیفیت چینی حاضر به پرداخت 10 تا 15 دلار بیشتر در ازای شمش های تولید شده در هند ، ژاپن ، کره جنوبی و تایوان هستند .

 

شرکت دلیگیتز که تأمین کننده مواد اولیه برای بنگلادش است گفت : کارخانه های داخلی حاضر به پرداخت حداقل 40 تا 50 درصد بیشتر برای شمش با کیفیت هستند . شارما (Sharma) مدیرعامل نمایندگی فولاد ابوالخیر در چیتا کونگ گفت :  پیش بینی شده تولید فولاد این کشور از 4 میلیون تن در سال جاری  به 8 میلیون تن در سال 2020 برسد .    

 

عمیر علی حسین (Aameir Alihussain) مدیر انجمن تولیدکنندگان نورد بنگلادش گفت : این کشور در باقی مانده سال تحت تأثیر کاهش تقاضا برای فولاد در دیگر نقاط جهان قرار نخواهد گرفت . او گفت : دولت سرمایه گذاری های بزرگی در ساخت و سازهای زیر بنائی انجام داده که تقاضا برای فولاد را افزایش خواهد داد و البته یادآور شد که ظرفیت تولید فولاد در بنگلادش در حال گسترش است .

 

کارخانه فولاد ابوالخیر بزرگترین فولادساز این کشور در ماه جاری تولید در دو کوره قوس الکتریکی خود را با ظرفیت سالانه 5 , 1 و 6 , 1 میلیون تن آغاز نمود و ساخت سومین کوره قوس الکتریکی این کارخانه شروع  شده که در ژوئن 2016 راه اندازی خواهد شد .

 

شارما مدیر ابوالخیر گفت : با بالا رفتن تقاضا ظرفیت تولید شمش هم در بنگلادش افزایش خواهد یافت اما واردات هم ادامه خواهد داشت .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران