نگرانی تجار از افزایش قیمت

افزایش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

افزایش قیمت های ورق سرد صادراتی چین

افزایش قیمت های داخلی ورق سرد در چین اغلب صادرکنندگان را مردد نگاه داشته است .

 

به گزارش استیل پدیا، میزان تقاضاهای خارجی آنقدر زیاد نیست که هرگونه افزایش قیمت را پوشش دهد . برخی از صادرکنندگان هنوز اعتقاد دارند بیشتر تولید کنندگان در روزهای آینده قیمت پیشنهادهایشان را افزایش خواهند داد صرف نظر از اینکه خریداران خارجی این افزایش را بپذیرند.

 

ورق سرد گرید SPCC با ضخامت 1 میلیمتر 288 تا 292 دلار FOB چین بود که 5 , 2 دلار افزایش نسبت به اوایل هفته را نشان می دهد . یک کارخانه مطرح فولاد در شمال شرق چین در تاریخ 14 دسامبر قیمت پیشنهادهایش را 25 دلار افزایش داد و به 320 تا 325 دلار FOB رساند .

 

یک مقام مسؤل در این کارخانه گفت : افزایش قیمت بیشتر بدلیل تقویت قیمت ها در بازار داخلی بوده است . بهرحال هیچیک از صادرکنندگان درباره انعقاد قرارداد با این سطح قیمت خوشبین نیستند .

 

برای افزایش قیمت های ورق سرد از سوی دیگر کارخانه ها گزارشی بدست نیامد در حالیکه قیمت های آنها از هفته گذشته تاکنون در 290 تا 295 دلار FOB  بدون تغییر حفظ شده است . به گفته برخی تجار ممکن است قیمت ها چند دلاری نسبت به قیمت های فعلی کاهش یابد اما تضمینی برای رسیدن قیمت ها به 285 دلار FOB در هفته جاری وجود ندارد.

 

چندین تاجر تأکید دارند که خریداران خارجی در حال حاضر آمادگی پذیرش هیچ گونه افزایش قیمت را ندارند اما کارخانه ها در اثر تقویت قیمت های داخلی بر افزایش قیمت پیشنهادهای صادراتی خود اصرار دارند .

 

یک تاجر می گوید : اگر خریداران خارجی افزایش قیمت ها را نپذیرند این امکان وجود دارد که تا زمانی که بازار داخلی فعال است کارخانه ها تولیدات خود را روانه بازار داخلی سازند .   

 

 ورق سرد در بازار شانگهای 400 , 2 تا 480 , 2 یوآن (372 تا 384 دلار ) بود که نسبت به اوایل هفته شاهد 145 یوآن افزایش بود . قیمت ها تقریباً از آغاز ماه دسامبر 220 یوآن بالا رفته است .  

 

یک تاجر محلی گفت : بدلیل کاهش سطح موجودی ورق سرد در بازار خریداران بزودی تکمیل موجودی انبارهای خود برای زمستان را آغاز می کنند  و همین امر تقاضا را تشدید می کند و افزایش قیمت ها را قابل پذیرش می سازد .

 

او افزود:  بسیاری از تجار سرعت فروش خود را بالا بردند زیرا نگران این بودند که قیمت ها در سطوح فعلی به اوج برسد .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران