پیش بینی موسسه های معتبر جهانی در مورد آینده بازار سنگ آهن

پیش بینی موسسه های معتبر جهانی در مورد آینده بازار سنگ آهن

سنگ آهن به دلیل افت تقاضای چین و افزایش عرضه صورت گرفته از سوی غول های سنگ آهنی، شاهد نزول است.

 

به گزارش استیل پدیا، موسسه مودی پیش بینی کرده که قیمت سنگ آهن در سال آینده بطور متوسط 45 دلار در هر تن باشد.

 

خدمات سرمایه گذاری مودی رکود صنعت سنگ آهن سال آینده عمیق تر خواهد شد چراکه عرضه مازاد از سوی تولیدکنندگان بزرگ باوجود تضعیف تقاضای چین، همچنان افزایش خواهد یافت.

 

Carol Cowa، معاون ارشد موسسه مودی پیش بینی کرده که متوسط قیمت سنگ آهن در سال آینده و سال 2017 در رقم 45 دلار در هر تن باقی بماند. وی می گوید، متوسط قیمت سنگ آهن در سال جاری نیز 58 دلار در هر تن خواهد بود.

 

معاون ارشد مودی معتقد است، عرضه مازاد با افزایش تولیدات کم هزینه و راه اندازی معادنی نظیر روی هیل که متعلق به جینا راینهارت است و تولید آن در ماه های آتی آغاز خواهد شد، گسترش خواهد یافت.

 

باوجود آنکه سنگ آهن برای سومین سال متوالی زیان ده شده اما ریوتینتو و واله سبب افزایش صادرات از استرالیا و برزیل شده اند چراکه این شرکت ها معتقدند که افزایش حجم تولید، قیمت های پایین را جبران خواهد کرد چون سبب خروج رقبای ناکارآمد از بازار خواهد شد.

 

رکود اقتصادی در چین که به عنوان بزرگترین خریدار سنگ آهن در جهان شناخته می شود، تشدید شده چراکه ضعیف ترین رشد و توسعه اقتصادی در این کشور اتفاق افتاده است.

 

کوان می گوید، هنوز هم معتقدیم عرضه مازاد نسبت به تقاضا وجود دارد. وی ادامه داد، تقاضا همچنان تضعیف می شود و شاهد کاهش قیمت و تولید فولاد در چین هستیم که یک عامل کلیدی در بازار سنگ آهن وارداتی است. از سوی دیگر عرضه کنندگان سنگ آهن قطعا در سال جاری و سال 2016 به تولیدات خود ادامه خواهند داد.

 

معاون ارشد مودی گفت: ادامه رشد تولید فولاد چین در سال 2016 دیده می شود اما همچنان قیمت ها تحت فشار قرار دارند.

 

بانک استرالیایی وستپک (Westpac)، معتقد است قیمت سنگ آهن قبل از اتمام سال جاری میلادی سقوطی را تجربه خواهد کرد و به زیر 50 دلار در هر تن خواهد رسید.

 

سیتی گروپ نیز زیانی را برای قیمت های سنگ آهن در سال 2016 پیش بینی کرده است.

 

موسسه اعتبارسنجی اقتصادی LLC معتقد است اگر چین نرخ سود بانکی خود را بیش از پیش کاهش دهد در سال آینده شاهد قیمت های 58 تا 68 دلار در هر تن برای سنگ آهن خواهیم بود.

 

گفتنی است، بانک مرکزی چین در هفته های اخیر نرخ سود وام های خود را کاهش داد.

 

انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرده تقاضای فولاد خام در چین در ماه سپتامبر 8.7 درصد نسبت به سپتامبر سال گذشته و 5.8 درصد در 9 ماهه نخست امسال کاهش داشته است.

 

این انجمن همچنین اظهار داشت، کارخانه های فولادی نباید به احیای دوباره تقاضا امیدوار باشند چراکه مصرف بطور واضح به اوج خود رسیده است.

 

معاون ارشد موسسه مودی در ادامه اظهار داشته، تزلزل تقاضا نیز نتوانسته مانعی برای بزرگ ترین تولید کنندگان سنگ آهن جهان باشد چراکه این شرکت ها هزینه تولید پایینی دارند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران