اجرای تعرفه واردات ۲۳۶ درصدی از ژانویه ۲۰۱۶

چینی ها بازار فولاد آمریکا را بهم ریختند

چینی ها بازار فولاد آمریکا را بهم ریختند

وزارت بازرگانی ایالات متحده موانعی بر سر ورود برخی از تولیدات فولاد چین ایجاد کرد؛ بر این اساس قرار است آمریکا تعرفه ۲۳۶ درصدی را برای واردات فولاد های مقاوم از چین وضع کند.

 

به گزارش استیل پدیا، این اقدام که به مدت ۵ سال تعیین شده براساس  پیش بینی ها می تواند به سرعت بر بازار تاثیر بگذارد؛ قرار است تعرفه جدید از ژانویه سال ۲۰۱۶ یعنی کمتر از یک ماه دیگر به اجرا گذاشته شود.

 

پیش تر و در اوایل سال جاری میلادی ۶ شرکت فولادساز آمریکایی شکایت هایی را مبنی بر ارزان فروشی فولاد های چینی به وزارت بازرگانی اعلام کرده بودند و در نهایت هفته اخیر حکم اولیه ای مبنی بر ایجاد تعرفه ۲۳۶درصدی بر سر راه تولیدات فولادهای مقاوم چین(ورق گرم)،‌ صادر شد.

 

یک شرکت فولاد آمریکایی که مقر آن در پیتزبورگ است گزارش داد که ۱۷۳ میلیون دلار از میزان درآمد خالص خود را نسبت به مدت سال قبل از دست داده است. افت شدید قیمت نورد گرم در بازار این کشور به سبب فشاری است که از سیل واردات فولاد چینی ایجاد شده است. چین در مدت ۹ ماه سال جاری میلادی،‌ توانست بیش از ۷۱ میلیون تن فولاد روانه بازارهای آمریکا کند که این رقم ۳۱درصد بیش از حجم واردات مدت مشابه سال قبل به شمار می آید.

 

به گفته «ماریو لونگی» مدیر عامل شرکت فولاد آمریکا، سطح بالای واردات فولاد از چین سبب ضربه به قیمت ها و افت ناعادلانه نرخ های فولاد در بازار این کشور ایجاد کرده، اگرچه ایجاد تعرفه در برابر واردات فولاد، ‌نخستین گام برای حل مشکل پیش رو است که سبب بهبود قیمت ها می شود، اما بسیاری از شرکت ها همزمان برای تولید رقابتی به تغییر در ساختار می پردازند.

 

منبع: نشریه وال استریت ژورنال


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران