هند صادرات گندله سنگ آهن به ایران را از سر می‌گیرد

هند صادرات گندله سنگ آهن به ایران را از سر می‌گیرد

شرکت کی‌آی‌او‌سی‌ال هند پس از یک دوره نزدیک به 10 ساله، آماده از سرگیری صادرات گندله به ایران است و برای شروع، سالانه یک میلیون تن گندله به این کشور صادر خواهد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، یک مقام ارشد شرکت کی‌آی‌او‌سی‌ال هند گفت، این شرکت پس از یک شکاف نزدیک به 10 ساله آماده از سرگیری صادرات گندله به ایران است و برای شروع، سالانه یک میلیون تن گندله به این کشور صادر خواهد کرد.

 

پس از آنکه در سال 2005 دیوان عالی هند از شرکت کی‌آی‌او‌سی‌ال خواست تا معادن خود در منطقه کودرموخ را تعطیل کند، این شرکت صادرات به ایران را متوقف کرد. ایران در گذشته مهم‌ترین‌ مشتری شرکت کی‌آی‌او‌سی‌ال هند بود.

 

مالای چاترجه، رئیس و مدیرعامل شرکت کی‌آی‌او‌سی‌ال هند گفت: «ما در سال مالی جاری، نیم میلیون تن سنگ آهن با درجه مرغوبیت 2/ 67 درصد اف‌ای از شرکت آنگلو آمریکن وارد خواهیم کرد. ما این مواد اولیه را در کارخانه مانگالورو تبدیل به گندله می‌کنیم و به ایران صادر خواهیم کرد.» هند در مرحله نهایی مذاکرات در مورد صادرات گندله به ایران است.

 

این کشور قرار است سالانه حدود یک میلیون تن گندله با درجه مرغوبیت بالا به ایران صادر کند. ام وی سوبا رائو، مسوول بخش بازرگانی کی‌آی‌او‌سی‌ال گفت: «ما در حال مذاکره با 6 تولید‌کننده آهن در غرب آسیا شامل دبی، عربستان و ایران هستیم تا گندله با میزان مرغوبیت بالا به آنها صادر کنیم... ما قرار است در ماه نوامبر حدود 70 هزار تن گندله با مرغوبیت بالا به ایران صادر کنیم.»

 

کی‌آی‌او‌سی‌ال یک کارخانه تولید گندله با ظرفیت تولید سالانه 5/ 3 میلیون تن در منطقه ساحلی مانگالورو دارد. این کارخانه به لحاظ جغرافیایی فاصله کمی با بازار ایران که تولید فولاد در آن در حال افزایش است دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران